Tammikalenteri 2005 avattu!
Moderator: Moderaattorit
Vs: Tammikalenteri 2005 avattu!
10.1 videossa ero on tosiaan huomattava.
Miten muuten kun täällä on äänenpainespesialistikin jengissä mukana...
Onkos noissa PRO äänenpaineautoissa mitään sisällä?
(muuta kuin betonia)
Onkos noita sitten vaimennettu millään muulla tavalla kuin tekemällä "valuhommat" kunnolla?
Normaali siviiliautoissahan tuo musiikki tahtoo kuulua ulospäin aika selvästi... joillakin varmaan ihan tarkoituksella
Miten muuten kun täällä on äänenpainespesialistikin jengissä mukana...
Onkos noissa PRO äänenpaineautoissa mitään sisällä?
(muuta kuin betonia)
Onkos noita sitten vaimennettu millään muulla tavalla kuin tekemällä "valuhommat" kunnolla?
Normaali siviiliautoissahan tuo musiikki tahtoo kuulua ulospäin aika selvästi... joillakin varmaan ihan tarkoituksella
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
- Webmastaah
- Kunniajäsen
- Posts: 1197
- Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39
Vs: Tammikalenteri 2005 avattu!
Extreme-luokan autoissa ei ole alkuperäisestä sisustuksesta mitään jäljellä, ei edes penkkejä. Säännöissä on määrätty maksimi- ja minimisyvyydet pakolliselle kojelaudalle, maksimi katon madallusmäärä ja tietyn mittaisen kepin pitää mahtua tietylle alueelle auton sisällä, joka estää lattian älyttömän korotuksen.
Keskikonsolista on minimietäisyys oveen, keskikonsoli ei saa olla korkeampi kuin kojelauta ja oven ja ikkunoiden paksuudelle on maksimimitat. Aika tarkkaan on siis rajoitettu osien kokoa, mutta silti Suomen poijat löytävät hyviä porsaanreikiä
Elementit ja kotelot eivät saa tulla oven takalinjan etupuolelle, joten ainut tapa pienentää ohjaamoa on tuoda kojelautaa ohjaamoon (maksimi syvyys on 16 tuumaa). Eli käytetetään lyhytovisia autoja ja Suomalaisten tämän vuoden erikoisuuten yhdestä osasta tehtyä suoraa tuulilasia. Tämäs siksi, että kojelaudan syvyys mitataan sivusuunnassa keskeltä tuulilasia alareunasta ja kupera tuulilasi veisi reilut 10 senttiä maksimaalisesta kojelaudasta reunoilla Poijilla alkaa olla myös melkein 10 senttinen tuulilasi, silläkin saa kojelautaa mukavasti taaksepäin. Jenkeillä on vielä yleensä useasta osasta tehty tuulilasi, tosin kuten kuvan Timangissakin.
Kojelauta alkaa olla jo niin lähellä b-pilaria ettei autoon tahdo enää mahtua, mutta eipä sillä tarvitse ajaakaan kuin mallin vuoksi muutama metri.
Rakennusmateriaalina jenkit käyttävät aika vielä paljon betonia, meillä on siirrytty enemmän kevyisiin komposiittirakenteisiin, käytännössä paljon terästä, vaneria ja epoksia. Tulokset puhuvat kyllä puolestaan, saas nähdä milloin jenkit valaistuvat
Kyseisen Timangin tukevuudesta kertoo sekin, että melkein 170 dB:n tasolla katolla pysyy vielä kolikko kantillaan. Volvo lienee vielä kertaluokkaa tukevampi. Volvolla on soitettu virallisesti 176.1 dB:tä ja pojat huhuilevat, että testeissä alkaisi lähentyä jo 178 dB:n raja. Tehoahan autossa ei ole kuin 4 kpl Spl Dynamicsin EXT-2000D per elementti eli noin 8 kW / subi ja autossa siis 6 kpl subeja. Vaihtamalla EXT-6000:t tilalle olisi tehoreserviäkin varalla riittävästi (24 kW / subi) eli yhteensä 6 x 24 kW = 144 kW... Ei tosin ole vielä tarvetta kun auto on noinkin herkäksi rakennettu. Hyvä optio kuitenkin jenkkien tuloskehityksen varalle
Keskikonsolista on minimietäisyys oveen, keskikonsoli ei saa olla korkeampi kuin kojelauta ja oven ja ikkunoiden paksuudelle on maksimimitat. Aika tarkkaan on siis rajoitettu osien kokoa, mutta silti Suomen poijat löytävät hyviä porsaanreikiä
Elementit ja kotelot eivät saa tulla oven takalinjan etupuolelle, joten ainut tapa pienentää ohjaamoa on tuoda kojelautaa ohjaamoon (maksimi syvyys on 16 tuumaa). Eli käytetetään lyhytovisia autoja ja Suomalaisten tämän vuoden erikoisuuten yhdestä osasta tehtyä suoraa tuulilasia. Tämäs siksi, että kojelaudan syvyys mitataan sivusuunnassa keskeltä tuulilasia alareunasta ja kupera tuulilasi veisi reilut 10 senttiä maksimaalisesta kojelaudasta reunoilla Poijilla alkaa olla myös melkein 10 senttinen tuulilasi, silläkin saa kojelautaa mukavasti taaksepäin. Jenkeillä on vielä yleensä useasta osasta tehty tuulilasi, tosin kuten kuvan Timangissakin.
Kojelauta alkaa olla jo niin lähellä b-pilaria ettei autoon tahdo enää mahtua, mutta eipä sillä tarvitse ajaakaan kuin mallin vuoksi muutama metri.
Rakennusmateriaalina jenkit käyttävät aika vielä paljon betonia, meillä on siirrytty enemmän kevyisiin komposiittirakenteisiin, käytännössä paljon terästä, vaneria ja epoksia. Tulokset puhuvat kyllä puolestaan, saas nähdä milloin jenkit valaistuvat
Kyseisen Timangin tukevuudesta kertoo sekin, että melkein 170 dB:n tasolla katolla pysyy vielä kolikko kantillaan. Volvo lienee vielä kertaluokkaa tukevampi. Volvolla on soitettu virallisesti 176.1 dB:tä ja pojat huhuilevat, että testeissä alkaisi lähentyä jo 178 dB:n raja. Tehoahan autossa ei ole kuin 4 kpl Spl Dynamicsin EXT-2000D per elementti eli noin 8 kW / subi ja autossa siis 6 kpl subeja. Vaihtamalla EXT-6000:t tilalle olisi tehoreserviäkin varalla riittävästi (24 kW / subi) eli yhteensä 6 x 24 kW = 144 kW... Ei tosin ole vielä tarvetta kun auto on noinkin herkäksi rakennettu. Hyvä optio kuitenkin jenkkien tuloskehityksen varalle
Mitään ennoo ottanut!
Vs: Tammikalenteri 2005 avattu!
12.01 videosta.
Kyllä muuten pojilla pysyy näemmä auto rukkasessa. Vauhdikasta menoa.
Kyllä muuten pojilla pysyy näemmä auto rukkasessa. Vauhdikasta menoa.
Vs: Tammikalenteri 2005 avattu!
Kiitos vaan Wepmastaahille perusteellisesta oppitunnista äänenpaineautojen saloihin
Hyvältä vaikuttaa tulevaisuus...
12.01 videolla arabipojat näyttää ajelevan aikamoista kyytiä! ja rattikin näkyy pysyvän kädessä
Nuohan ajavat melkein kuin Kajaanin aikoina Kimmo ja Minä oltaisiin töihin menossa.
Hyvältä vaikuttaa tulevaisuus...
12.01 videolla arabipojat näyttää ajelevan aikamoista kyytiä! ja rattikin näkyy pysyvän kädessä
Nuohan ajavat melkein kuin Kajaanin aikoina Kimmo ja Minä oltaisiin töihin menossa.
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
Vs: Tammikalenteri 2005 avattu!
Juu, tosiaan arabipojilla pysyy auto melkein yhtähyvin näpeissä kun mulla ja Petrillä kun Kajjaanissa peräkkäin töihin kaahtattiin, onneksi nillä kerroilla vältyttiin juttelemasta poliisien kanssa, no ois varmaan saatu edes viereiset sellit
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
- fourdoorRWD
- Jäsen
- Posts: 64
- Joined: Mon Mar 22, 2004 16:50
- Location: Imatra
Vs: Tammikalenteri 2005 avattu!
Tämänpäiväisen videon päähenkilöä varmaan sattui, näytti sen verran hurjalta, askel tyhjän päälle, päänuppia hieroo rappuset kellariin.
Arto L
- Webmastaah
- Kunniajäsen
- Posts: 1197
- Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39
Vs: Tammikalenteri 2005 avattu!
16.1 - Reilu peli tämän päivä videossa, vai? Itsehän se pyöräilijä kyllä tönäisi sitä toista, mutta sai kyllä kärsiä nahoissaan...
Mitään ennoo ottanut!
Vs: Tammikalenteri 2005 avattu!
Tuntus olevan tukevaa tekoa toi lasi. Onko dokumentaatiota tuloksista että miten testin kävi.
- Webmastaah
- Kunniajäsen
- Posts: 1197
- Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39
Vs: Tammikalenteri 2005 avattu!
Kyllä pojat muutaman kerran siihen ampuivat. Ihan en ole varma, että menikö läpi, mutta eiköhän lie tarpeeksi tukeva kahdelle subille.
Virran Mikon piti kairata ikkunaan sääntöjen vaatima reikä anturin kaapelille ja tuossa ilmeisesti meni sitten edellinen lasi (oisko tykännyt kyttyrää poraamisesta vai mikä lie ollut syynä testailuun...)
Virran Mikon piti kairata ikkunaan sääntöjen vaatima reikä anturin kaapelille ja tuossa ilmeisesti meni sitten edellinen lasi (oisko tykännyt kyttyrää poraamisesta vai mikä lie ollut syynä testailuun...)
Mitään ennoo ottanut!
- SecondWave
- Jäsen
- Posts: 609
- Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
- Location: Joensuu
- Contact:
Vs: Tammikalenteri 2005 avattu!
Tämän päivän video olikin sitten hiano *mineihin hurahtanut*
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
Vs: Tammikalenteri 2005 avattu!
Toi oli kyllä huippu.
Vähän piti repeillä tuota miniä kattoessa.. heh.. rivo peli.
*lähtee harjoittelemaan viimeistä temppua*
Vähän piti repeillä tuota miniä kattoessa.. heh.. rivo peli.
*lähtee harjoittelemaan viimeistä temppua*
Dazze
Vs: Tammikalenteri 2005 avattu!
"Ei ollenkaan holtitonta aseen käsittelyä". Minä kun olen sitä mieltä että oikee poliisi on........no ei mitään.
Vs: Tammikalenteri 2005 avattu!
Zeesus!
Pitää minunkin kommentoida tuota poliisi naista!
Onneksi eivät ole opettaneet sitä tähtäämäänkään
Se tuosta olisi puuttunut, että olisi osunut "asiakasta"!
Hih... tuolle auton kiskonnalle penkasta me koulussa naurettiin oikein porukalla jo muutamia viikkoja sitten
Mitäs sitä on mainittukaan amerikkalaisten älykkyydestä!
Pitää minunkin kommentoida tuota poliisi naista!
Onneksi eivät ole opettaneet sitä tähtäämäänkään
Se tuosta olisi puuttunut, että olisi osunut "asiakasta"!
Hih... tuolle auton kiskonnalle penkasta me koulussa naurettiin oikein porukalla jo muutamia viikkoja sitten
Mitäs sitä on mainittukaan amerikkalaisten älykkyydestä!
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
Vs: Tammikalenteri 2005 avattu!
Nii, olisihan noita lumia voinut ottaa vähän tuosta edestä, tai kiskoa autoa toiseen suuntaan. Ei kyllä ollu tuo vetolenkkikään kovin vahvasti rungossa kiinni.
Ameeriikan laatua
Ameeriikan laatua
Dazze
- SecondWave
- Jäsen
- Posts: 609
- Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
- Location: Joensuu
- Contact:
Vs: Tammikalenteri 2005 avattu!
Voe juma noita amerikan immeisiä...reps.. repeilin vähän tuossa "hinaus" videossa... siis voiko tuollaisia idiootteja olla olemassa???!!! *reps*
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-