Blu-Ray & HD-DVD

Keskustelua kotiäänentoistosta

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
MakeMaukas
Amatööri
Posts: 94
Joined: Thu Sep 04, 2003 13:45
Location: Mikkeli

Blu-Ray & HD-DVD

Post by MakeMaukas »

Onko joukossamme näiden Blu-Ray tai HD-DVD formaattien omistajia / intoilijoita?
Itse en ole oikein vielä päässyt näkemään kunnon demoa näiden formaattien kuvan laadusta. Hifi-messuillakin tuli vaan satelliitilla jaappanilaista tv-visailua hd-lähetyksenä.
Käyköhän tässä taas niin että enemmistö jyrää paremmin toimivan vähemmistön nurin (tyyliin beta-videot).
Tietenkin päällimmäisenä kysymyksenä että onko näitä teräväpiirto leffoja mukavampi katsella littutelkkarista vai valkokankaalta?
pullo Jaloviinaa ja asbestihanskat...
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Post by Webmastaah »

Ainahan noista voi intoilla, mutta sopivien laitteiden puuttuessa nautinto jää vähän vajavaiseksi.

Turhan kalliita ovat laitteet vielä nykyään, mutta Pleikka 3 kyllä korjaa asian Blu-Ray:n osalta. Kohtahan sitä pitäisi saada myös täältä kotimaasta, eBay:stä olisi saanut jo kotvan aikaa, jos olisi halunnut.

Itse liputan kyllä selvästi Blu-Ray:n puolesta, vaikka sen allianssissa onkin kolme syvästi inhoamaani firmaa eli Sony, Pioneer ja Philips :cry:

Teknisesti se on kuitenkin selvästi edellä HD-DVD:tä ja se riittää minulle. Sonykään ei tiettävästi ole saanut asennettua DVD-levyiltään root-kit:tiä koneeseeni, joten sekään ei ole toistaiseksi lopullisesti pannassa.

Nykyään muuten sekä HD-DVD:n että Blu-Ray:n AACS-suojaus on osittain murrettu, tosin vain ns. "Player Key":n osalta, joka saatiin kaivettua uusia formaatteja tukevan PC:n DVD-toisto-ohjelmasta. Se mahdollistaa tähän astisten julkaisujen kopioinnin, mutta jos ko. hakattu Player Key poistetaan tulevista julkaisuista, ei niitä voi enää samalla avaimella kopioida (Eikä katsella koodin hakkereille "vuotaneella" DVD -toisto-ohjelmalla ilman päivitystä).
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Post by MakeS »

Täytyy sanoa että kun käy toteamassa normi dvd/hdmi materiaalin ja blue-rayn eron niin ei voi kun hämmästellä.. Käsittääksini ainoa paikka Joensuussa missä se onnistuu on Carlssonilla jossa on FullHD koneessa testi matskua joka on jaettu puolin ja toisin.. Anttilassakin voi Sonyn läpi tutkia teräväpiirtokuvaa..
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

OT

Post by MakeS »

Oon muuten vaan 300 viestiä Piitiä jäljessä...
Post Reply