Kahvi ja pulla tarjotaan...

Keskustelua kotiäänentoistosta

Moderator: Moderaattorit

User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Kahvi ja pulla tarjotaan...

Post by Webmastaah »

Tuossa kortissahan on nimenomaan mpeg-rautapurku mukana, joten se passaa hyvin projektiin. Parempi kortti olisi vielä Technotrend DVB-C V2.1, mutta näitä kortteja ei saa enää uutena. Käytettynä liikkuu jonkun verran Saksassa.

Käännättää joko Kernelin uudelleen tuota sinun korttia käytettäessä tai sitten pitää käydä V4L-ajurit Mercurial-puusta ja kääntää ne. Myös kanavalukitukseen pitää puukottaa vähän lisäaikaa lähdekoodeihin, mutta muuten pitäisi olla melko läpihuutojuttu.
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Masi
Hallitus
Posts: 187
Joined: Fri Jun 18, 2004 11:23
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Kahvi ja pulla tarjotaan...

Post by Masi »

Mää näistä mitään ymmärrä, mut sen vaerran on pakko kommentoida, että oli kyllä firefox ja hiihtopätkä karmeeta katseltavaa Peten 100mh telkusta. Nykiminen verrattuna 10e:n 50hz töllöön oli aivan kauheeta. En itsekään ole asiaan niin kiinnittänyt huomiota mut käynti Peten luona tuotti sen verran tulosta että omakin kallis,hieno,upean-mahtava 100hz Philips nykii enemmän kuin koskaan. Mitä opimme tästä, älä katso Peten luona koskaan testileikkeitä. Tulee vaan suru puseroon kun kotiin palattuasi huomaat omistavasi nykivän koneen :)
Hd-matsku näytti taasen aika uskomattomalta kun katsottiin tietokoneelta, eikä minun silmään nykinytkään juuri ollenkaan.
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Kahvi ja pulla tarjotaan...

Post by Webmastaah »

Aijai, nyt ei Masikaan enää voi nauttia littutelkkujen "kuvanlaadusta" :P

Tuota viiden minuutin ampumahiihtopätkää olen tämän vuoden aikana katsonut enemmän, kuin yhteensä kaikkea muuta urheilua koko elämäni aikana :>

Alkaa kyllä pikkuhiljaa huomaanmaan tuolla pätkällä nyhtämiset, kampaamiset, värivirheet yms. huonosti toistavilla telkuilla.

Jotakuinkin 30 tuntia meni viritellessä Linuxiin XvMC-rajapintaa kuntoon, että sain rautakiihdytetyn MPEG2-purun aikaiseksi. Tuo on nyt toistaiseksi parasta, mitä olen tietokoneella onnistunut saamaan aikaiseksi / nähnyt kenelläkään muulla, mutta pettynyt olen kyllä tuloksiin käytettyyn aikamäärään nähden. Ei voi vielä itselleenkään kahveja tarjota :>

Vahvasti olen edelleen sitä mieltä, että tietokoneella ei voi toistaa DVD:tä (tai yleensä lomitettua MPEG2-matskua) nätisti millään progenäyttölaitteella.
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
MakeMaukas
Amatööri
Posts: 94
Joined: Thu Sep 04, 2003 13:45
Location: Mikkeli

Vs: Kahvi ja pulla tarjotaan...

Post by MakeMaukas »

Minulla ois tässä tarjolla 50Hz:n laajakulmainen Panasonic TX-28DK1F, joka tietää mallista enemmän kertokoon että kannattaako tehdä tarjous vai nöy? :qmark
Muuta en tiedä itse kuin sen että: liitännät takana: 2x scart (RGB ja s-video), QLink -audioliitäntä (RCA-liittimet)& liitännät edessä: kuulokeliitäntä, s-video ja RCA -liittimet kuvalle ja äänelle. :thmbup
Pikaista vastausta toivotaan ettei mene tarjous ohi.
pullo Jaloviinaa ja asbestihanskat...
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Kahvi ja pulla tarjotaan...

Post by Webmastaah »

Panasonicin tuosta mallista ei ole kokemusta, mutta huonoinkin Panasonic on varmasti parempi kuin paras Philips.

Siis jos jostain sattuu vielä 50 Hz:n telkkarin saamaan, niin kyllähän se nyt kannattaa ostaa. Ei kuitenkaan sikaa säkissä, tuosta mallista on kuulunut mm. häntimisongelmaa yms., kannattaa katsoa vähän liiketoistoa livenä. Ei 50 Hz:n tekniikkakaan automaattisesti takaa hyvää liiketoistoa, jos koneessa on käytetty taas sitä kuuluisaa digitaalista kuvan"parannusta".
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
MakeMaukas
Amatööri
Posts: 94
Joined: Thu Sep 04, 2003 13:45
Location: Mikkeli

Vs: Kahvi ja pulla tarjotaan...

Post by MakeMaukas »

Pienen soittelukierroksen jälkeen tässä yllättäen joutuu miettimään että lunastaako Pan_sonic TX-28DK1F vaiko sitten yllätyksenä tullut JVC AV-28GT1. Pansu saattaa olla myyty jo tänään jollekin muulle, mutta JVC:n muista ostajista ei ole tietoa. Meinaa mennä hankalaksi ja sekavaksi niin kuin kaikki asiat mihin minä ryhdyn. Pitäs pysyä vaan tuolla sohvan alla piilossa. ;)
pullo Jaloviinaa ja asbestihanskat...
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Kahvi ja pulla tarjotaan...

Post by Webmastaah »

No JVC:n GT-konettahan tässäkin threadissa on käytetty verrokina LCD:lle.

Ei missään nimessä mitään telkkujen aatelia, mutta noin 300 Euroa uutena maksava laite ei oikein voi ollakkaan parasta, mitä rahalla saa.
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
MakeMaukas
Amatööri
Posts: 94
Joined: Thu Sep 04, 2003 13:45
Location: Mikkeli

Post by MakeMaukas »

Käväisin Anttilassa katselemassa töllöttimiä aikani kuluksi. Myyjältä kyselin vähän mielipiteitä ja teknisiä tietoja. Oli hiukan yllättävä vastaus :P
"Näistä sinun ei kannata ostaa mitään. Kannattaa ostaa just sellainen 50Hz:n telkkari ja yrittää pärjätä siihen asti kunnes paremmat lähetykset alkaa. Voihan tuollaisen lcd:n ostaa jos haluaa kärsiä huonosta kuvanlaadusta vielä toistaiseksi. Siihen saa dvd:stä melkein siedettävän kuvan jos dvd:ssä on hdmi liitin."
Olipahan ainakin rehellinen myyjä. Yllätyin positiivisesti asiantuntemuksesta. :twisted:
Asiasta jonnekin toiseen... Miten paljon noissa lcd-töllöissä on yleensä tuo vasteaika ja onko sillä yhtään vaikutusta tuohon liikkuvan kuvan nyhdäntään ja muuhun kuvan laadun kauheuteen?
pullo Jaloviinaa ja asbestihanskat...
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Post by SecondWave »

ettei MakeS sattunu vaan myymään :twisted:
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Post by Webmastaah »

Tahi Masi... :wink:
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Masi
Hallitus
Posts: 187
Joined: Fri Jun 18, 2004 11:23
Location: Joensuu
Contact:

Post by Masi »

Mie se olin :lol:
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Post by Webmastaah »

Hahaa, tunnusti! :D Kyllä se kieltämättä vähän Masilta kuulostikin...

Tuohen vasteaikahommaan vielä, kyllähän vasteajalla on merkitystä, mutta vasta sitten kun kuvan prosessointi on kohdallaan. Kuvanlaatukin on vanhan periaatteen mukainen, eli kuvan laadun määrää ketjun heikoin lenkki. Jos skaalaus ja lomituksen poisto tökkii, niin ei paljon auta, jos nämä sutut ja tökkimiset saa 10ms nopeammin ruudulle, kuin normaalisti.
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Post by SecondWave »

no tuossa on kyllä Masilla asennetta kertoa, just niinko asia on. Tuota piirrettä arvostan myyjässä

Mutta eilen muuten näin mainoslehtisissä ekan kerran oikean HD telkkarin. Hintaa taisi olla jotain 4k e, Sony oli merkiltään, mutta mallihan tuo jo unohtu. Taispa tuo myyjäliikekin unohtua jo Embarassed

Väittivät töllön olevan 1080i resolla, mutta muita speksejä ei kyllä tuossa sitten mainittukaan. Minä en ainakaan ole aikaisemmin nähnyt mainoksia täällä päin oikeasta HD telkasta. Pitänee kaivella tuo myyjäliike esille ja käydä tutkailemassa, josko tuo töllötin olis ihan näytillä. Voihan se olla että resot ois kohdallaan tuossa, mutta muuten kuva kusee noiden lomitusten poistojen yms. osalta. Ihan jännä ois nähä miltä nuo nykyset lähetykset näyttäs tuolla laatikolla...
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
MakeMaukas
Amatööri
Posts: 94
Joined: Thu Sep 04, 2003 13:45
Location: Mikkeli

Post by MakeMaukas »

Masi wrote:Mie se olin :lol:
Tulikin vähän sellainen "Bon Voyage"-olo että missähän tämän sällin on lärppä on tuttu. Ehkä jossain ohimennen kai???
Samsungin 50Hz laajakuvatelkkari lähtee veronpalautusrahoista tilaukseen ja pitää ostaa joku pienikokoinen omin jaloin seisova halpis LG kotiteatteri kun ei tila anna myöten omassa kämpässä eikä äiteenkään luona.
SecondWave wrote:Mutta eilen muuten näin mainoslehtisissä ekan kerran oikean HD telkkarin. Hintaa taisi olla jotain 4k e, Sony oli merkiltään, mutta mallihan tuo jo unohtu. Taispa tuo myyjäliikekin unohtua jo Embarassed
Oisko ollu KDL-40X2000 tai sitten KLD-46X2000 ? ja ne molemmat on kai 1920x1080p?
pullo Jaloviinaa ja asbestihanskat...
User avatar
Sput
Jäsen
Posts: 32
Joined: Fri Jun 24, 2005 08:56
Location: Joensuu
Contact:

Post by Sput »

Samsungin Full HD töllö oli ensimmäinen täyden resoluution lcd mihin noin kuukausi sitten törmäsin netissä. Hintaluokka noin 3ke.
http://www.samsung.com/fi/products/tv/l ... 40f71b.asp
Honda Legend -91
Honda Civic 4WD -91
Post Reply