Töllötin+ digi gallup

Keskustelua kotiäänentoistosta

Moderator: Moderaattorit

User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Post by Webmastaah »

En... :lol:
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

Post by Mako »

Kyllä taas kun lukasi ton peten perustelun nii ei voi sanoo muuta kun että takki on tyhjä, ei irtoo muuta. Lyhykäinen ja " ytimetön " kommentti. :wink:
User avatar
MakeMaukas
Amatööri
Posts: 94
Joined: Thu Sep 04, 2003 13:45
Location: Mikkeli

Post by MakeMaukas »

Tuon valintakysymyksen vastauksen Pete suoritti suorastaan pajatson tyhjentävästi, ei mitään lisättävää... paitsi lisäkysymys:

Mitenköhän tuo aiemmin mainostetun Koodin vuoksi firman kauppaama Technotrend J2 RGB/SCART -laajennuskitti mahtaisi toimia.
Olisi kiva nähdä että kuinka paljon silmin nähtävästi kuvan laatu muuttuu kun vdr:ltä tulee telkulle RGB-lähtöistä kuvaa.
Kuun lopulla taidan laittaa sen C-1500 kortin tilaukseen. Vaihtelun vuoksi ihan kotimaiselta firmalta.
pullo Jaloviinaa ja asbestihanskat...
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Post by Webmastaah »

Toimiihan se RGB/Scart -pulikka, mutta ei sinun korttisi kanssa. DVB-C 2300:ssa on kyllä J2 jumpperiblokki, mutta se ei ole kytketty kuten vanhemmissa DVB-C 2.1 -korteissa. Eli komposti on parasta, mitä sinun kortistasi saa pihalle. Ikävä kyllä...

RGB-pulikan tuoma kuvanlaadun lisäys on kyllä huomattava, jos televisio on oikein rakennettu. Joissain telkuissa on säästetty RGB-osan rakennuksessakin ja täydellä tasolla tuleva RGB-signaali saa kuvan järkyttäville mutkille. Tasoa voi kyllä yrittää pudottaa alasvetovastuksilla, mutta rakenteluksihan se menee. Tuurikauppaa siis noiden RGB-asioiden kanssa.

C-1500 pitäisi olla kyllä ihan asiallinen kortti.
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
MakeMaukas
Amatööri
Posts: 94
Joined: Thu Sep 04, 2003 13:45
Location: Mikkeli

Post by MakeMaukas »

DAMN!! :twisted:
Nyt jälkikäteen huomasin että siinä selosteessa lukee lukee S2300 viritintä varten eikä C2300, no olkoon toistaiseksi moiset lisälaitteet.
pullo Jaloviinaa ja asbestihanskat...
User avatar
MakeMaukas
Amatööri
Posts: 94
Joined: Thu Sep 04, 2003 13:45
Location: Mikkeli

Post by MakeMaukas »

Itkuhan tässä meinaa tulla. C-1500 korttia ei tunnu löytyvän mistään kaupasta tässä maassa. Eikä oikein muitakaan kaapelikortteja.
Terratec Cinergy 1200 viritintä olisi tarjolla, muut merkit ja mallit tuntuu kadonneen maan alle.
Amazonilla ois näköjään jotain mutta en ole sieltä ikinä tilannut enkä omista aikuisten poikien Visa-korttia. http://www.amazon.de/TechnoTrend-TT-Bud ... B000L0M0KC
No ei auta murehtiminen tähän vaivaan.
pullo Jaloviinaa ja asbestihanskat...
User avatar
msktv
Jäsen
Posts: 127
Joined: Thu Feb 26, 2004 16:16
Location: Kuopio
Contact:

Post by msktv »

MakeMaukas wrote:Itkuhan tässä meinaa tulla. C-1500 korttia ei tunnu löytyvän mistään kaupasta tässä maassa. Eikä oikein muitakaan kaapelikortteja.
Terratec Cinergy 1200 viritintä olisi tarjolla, muut merkit ja mallit tuntuu kadonneen maan alle.
Amazonilla ois näköjään jotain mutta en ole sieltä ikinä tilannut enkä omista aikuisten poikien Visa-korttia. http://www.amazon.de/TechnoTrend-TT-Bud ... B000L0M0KC
No ei auta murehtiminen tähän vaivaan.
Tuolla ilmoittavat alle kuukauden toimitusta tuolle kortille, mutta tuolla on muutama muukin kortti, mutta hinta on taas hiukan kovempi sitten.
http://www.elektroni.fi/?cat_1=188&cat_2=193
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Post by Webmastaah »

Tuon firman kanssa voi myös menettää rahansa, jos puljut nimeltä EFI-data ja Akiba soittavat yhtään kelloja... Samat kaverit käsittääkseni asialla.

Mutta ainahan voi ottaa riskin :wink:

Tässä vähän pohjaa:

Akiba: http://www.verkkokaupat.org/kaupat/121.php

EFI-data: http://www.verkkokaupat.org/kaupat/5.php

Molemmat menneet kondensaattoriin...
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Petri
Jäsen
Posts: 193
Joined: Sat May 01, 2004 01:39
Location: Suomussalmi
Contact:

Post by Petri »

Niin... näkyy tuo samainen firma mistä minä tilasin korttini lupaavan, että joskus tulee uusia kortteja varastoon...

Homma toimi ainakin minun kohdalla ja saivat kortin tulemaan perille jopa aikaisemmin kuin lupasivat ensinalkuun.

Tuon akiban kanssa olen minäkin joku vuosi sitten taistellut hieman...
Minä kyllä sain tavarani lopulta ihan kohtuullisella aikataululla, ja taisi käydä niin, että homma kääntyi hieman minun voitokseni.(siitä en kerro täällä foorumilla enempää) :twisted:
Mutta jos on samat hemmot taustalla niin kehotan välttämään sieltä tilausta.
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
User avatar
MakeMaukas
Amatööri
Posts: 94
Joined: Thu Sep 04, 2003 13:45
Location: Mikkeli

Post by MakeMaukas »

Meni ihan hulvattomaksi tämä tilailu.
Pistin pari kolme viikkoa sitten tilauksen tuonne epäilyttävälle Elektronille (postiennakolla välttääkseni rahojen menetyksen).
Ensin C-1500 viritintä lupailtiin maaliskuun lopulle, sitten sen sanottiin siirtyvän huhtikuulle.
No viime viikolla sitten Webmastaah soitti että nyt ois hyvä ja käytetty myynnissä huuto.netissä. Minä sitten huutamaan, voittamaan ja kaupat sopimaan.
Maanantaina ilmoitin Elektronille että peruutetaan se tilaus, en varmaana odota vielä yhtä kuukautta uutta korttia kun sain käytetynkin. No tämä ilmeisesti pisti jotain lisäpuhtia firman toimintaan kun tänään tuli viestiä että se uusi kortti on jo pistetty postiin ja tulemaan minulle päin... :?:
Että tämmöistä tällä kertaa. Haluaako joku ostaa kaapelikortin? Kolme viritinkorttia on jo ehkä liikaa jopa minulle. :D
pullo Jaloviinaa ja asbestihanskat...
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Post by Webmastaah »

Kylläpä minulla saattaisi sille kaupat ollakin, pitää soitella kaverille päivän mittaan. Toki muutkin saavat ostaa kortin pois roikkumasta, jos niin haluavat...
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
MakeMaukas
Amatööri
Posts: 94
Joined: Thu Sep 04, 2003 13:45
Location: Mikkeli

Post by MakeMaukas »

Webmastaah wrote:Kylläpä minulla saattaisi sille kaupat ollakin, pitää soitella kaverille päivän mittaan. Toki muutkin saavat ostaa kortin pois roikkumasta, jos niin haluavat...
Tarkoitatko uudempaa vai vanhempaa korttia?
Se vanhempi korttihan on käytönnöllisesti katsoen sinun kun sinun rahalla sen maksoin. Jos tiedät jonkun joka tarvitsee kortin niin saat sen eteenpäin toimitettavaksi heti kun se uusi kortti on saapunut.
Ihme hommailua vaan on kun ensin on, sitten ei ole, sitten tilataan, sitten odotetaan ja sitten käsketään odottamaan kuukauden verran lisää, sitten yritetään perua, sitten yllättäen löytyy ja sokerina pohjallla sellainen löytyykin jo käytettynä... tästä voisi saada jo melkein saippuasarjan ainekset "Kauniit ja Hifistit"

Juu... ekat kokemukset kahden virittimen käytöstä.
Aluksi oli pieniä hankaluuksia. Yksi tallennus jäi välistä, no itse asiassa tallennus oli tehty mutta sen pituus oli 0h0min0s. Menu tilttaili ja hävisi kesken selailun, mutta kun oli pari kertaa käynnistänyt uudelleen niin kyll' se siit' asettui.
Ensimmäisenä positiivisena puolena on tietenkin se ettei kanava vaihdu kesken tallennuksen jos tallennus on eri kanavanipussa.
Päällekkäisiä nauhoituksista ei tule herjauksia vähän väliä. Vain yksi herjaus tuli kun olen onnistunut laittamaan ajastukset kolmesta eri kanavanipusta päällekkäin.
Webmaastahille iso kiitos ja kumarrus: Kiitoksii vaan kauhiast' tällhän mie pärjäänki pual vuotta. Vihdoinkin vekotin joka osaa tehdä minut onnelliseksi. Minun osaltani keskustelu digibokseista päättyy tähän. Tarpeeni on nyt täysin tyydytetty.
pullo Jaloviinaa ja asbestihanskat...
User avatar
Petri
Jäsen
Posts: 193
Joined: Sat May 01, 2004 01:39
Location: Suomussalmi
Contact:

Post by Petri »

Hitsi... vdr kone ollut vähän aikaa "jäähyllä" liian isoäänisen tuulettimen takia.
Nyt sitten pistin tulille niin jonnekin kadonneet äänet!!!
Mistä vikaa etsimään???
Apuja ei oikein paljoa löytynyt googlettamallakaan...

Asiaa issekseni ihmetellessä veikkaisin että liittyisikö tuohon?

petri@petri-desktop:/proc$ runvdr
chown: changing ownership of `/proc/av7110_ir': Operation not permitted

mikähän V*** tuokin tiedosto lienee.... ja oikeuksien kanssakin olen taistellut, mutta eipä auta... taisi vielä buutatessa palauttaa asetukset ennalleenkin....

tuossa pätkä ls -l komennon antamaa tietoa ko kohdasta.

dr-xr-xr-x 5 root root 0 2007-05-28 16:06 asound
-rwxrwxrwx 1 root root 516 2007-05-28 16:06 av7110_ir

sulaa käämit kohta..... :evil:
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Post by Webmastaah »

Katsoppas kenelle tuo runvdr-skripti haluaa ownata tuon av7110_ir:n oikeudet tulostamalla runvdr:n sisältö seuraavasti (tietysti oikeassa kansiossa):

Code: Select all

cat runvdr
Rootillahan tuo näyttää nykyinen omistus olevan, joten ilmeisesti et aja runvdr:ää root-käyttäjänä, kun kerran ei onnistu.

Mitenkäs oli aikaisemmin, millä tunnuksilla käynnistit runvdr:n vai laitoitko vdr:n jollain muulla skriptillä käyntiin?

Itse en kyllä tiedä mitä tuolla tiedostolla edes tehdään, ir voisi viitata vaikkapa infrapunaan... Taitaa olla remote-pluginin peruja, joten tuskin vaikuttaa ääniin...
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Petri
Jäsen
Posts: 193
Joined: Sat May 01, 2004 01:39
Location: Suomussalmi
Contact:

Post by Petri »

ööh... ehdinpä kokeilla asentaa vdr uusiksi ja vika ainakin muuttui... :)

nyt vdr käskyllä vdr ohjelma käynnistyy, muttei edelleenkään ääntä... muuten siis toimii ok.
äänen voimakkuuttakin voi säädellä ohjelmassa... kun laitan vdrn volen täysille ja telkan äänen täysille niin pieni piipitys kuuluu...

anyway kun nyt laitan runvdr käskyn tulee seuraavaa

petri@petri-desktop:~$ runvdr
'/usr/local/bin/runvdr: line 40: syntax error near unexpected token `}'
/usr/local/bin/runvdr: line 40: `}'
petri@petri-desktop:~$

näin ollen cat runvdr kään ei taida pelata juuri nyt...

jatketaan askartelua..
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
Post Reply