Mitä pakkelia käytät

Äänenlaatu / asennusasiaa

Moderator: Moderaattorit

User avatar
teme87
Jäsen
Posts: 162
Joined: Thu Feb 10, 2005 15:52
Location: Joensuu
Contact:

Mitä pakkelia käytät

Post by teme87 »

eli mitä kittiä käytätte asennuksissa. esim. dise a-pilariin. kun nyt olen vähän kuiduttanu ja sit seuraavaksi alkaisi se kittaaminen ja hiominen. ja muita vinkkejä voi myös laittaa koske teen ensimmäistä kertaa asennuksia
Teemu Vainikainen

Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
User avatar
msmura
Hallitus
Posts: 156
Joined: Thu Jun 24, 2004 20:35
Location: Lieksa
Contact:

Vs: Mitä pakkelia käytät

Post by msmura »

Käytän ihan normaalia muovikittiä... mielellään soft, että on hieman mukavampi hioa. Viimeisin purkki oli ja on PAKLA merkkistä ja ostettu Tokmannilta... on muuten hyvä pakkeli hinta/laatusuhteessa.

Muuten vinkkinä... mitä paremmin teet kangastus vaiheen esim digekoteloissa sitä vähemmällä pakellilla ja hionnalla pääset.

Niin ja muista sovittaa välillä , ettei käy niinkuin minun viimeisimmät kotelot jotka ei sit sopinu paikoilleen.

Lieksassa ne oli paikoillaan niin että olin puukolla veistänyt koelaudan nurkasya palat pois, kun en ehtinyt tekemään uusia koteloita. Seuraavaksi ne menee uusiksi kunhan saan nuo muut hommat tehtyä...

Kuvat voi katsoa kuvat osiossa Lieksan tapahtumasta ja siellä se uljas Fiesta ; )
User avatar
teme87
Jäsen
Posts: 162
Joined: Thu Feb 10, 2005 15:52
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Mitä pakkelia käytät

Post by teme87 »

Niin ja muista sovittaa välillä , ettei käy niinkuin minun viimeisimmät kotelot jotka ei sit sopinu paikoilleen
tosta on jo minullakin kokemuksia. kun laitettiin tikut jolla tehtiin suuntaus ja laitettiin sen päälle lasikuitua ja kokeiltiin kuppia niin kappas vaan ei mahtunutkaan kun kuppi otti kiinni niihin tikkuihin :wallbash
Teemu Vainikainen

Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

Vs: Mitä pakkelia käytät

Post by Mako »

Joo PAKLA on huippu pakkeli. Helppo ja hyvä hioo ja tietty soft versio.
User avatar
Jarkko
Jäsen
Posts: 302
Joined: Mon Jul 26, 2004 20:22
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Mitä pakkelia käytät

Post by Jarkko »

Pakla on kyllä asiallinen ja halpa.Tokmannilla maksaa muistaakseni 5 egee puolikiloa. :P Hieman kalliimmissa Plastic Padding on ihan laatukamaa.
Jarkko Peiponen
Varapuheenjohtaja / Eastaudio Ry

2008 SM 1 @ eXperienced 5
2009 SM 2 @ Advanced PureSound-5
2010 SM 4 @ Advanced-7
2011 SM 3 @ Advanced-7
Member of Eastaudio Competition Team
User avatar
teme87
Jäsen
Posts: 162
Joined: Thu Feb 10, 2005 15:52
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Mitä pakkelia käytät

Post by teme87 »

no nyt kun on kyselty pakkelista niin pitää kysyä että onko tässä lähipaikkakunnilla ketään joka päällystäisi ton a-pilarikn jollakin esim.keinonahalla ym.?
Teemu Vainikainen

Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Mitä pakkelia käytät

Post by MakeS »

Mie sen voin tehdä keinonahalla tai jos haluat esim, nukkausta niin Kuitusen Kimmo asian osaa..

Voisi olla muuten jäsenille kurssin paikka tuon keinonahan käsittely..??
Raili se on mun rattoni!
User avatar
teme87
Jäsen
Posts: 162
Joined: Thu Feb 10, 2005 15:52
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Mitä pakkelia käytät

Post by teme87 »

vois olla kyllä kurssin paikka. sekin aikaviive kurssi ois muuten hyvä sekin. mut pitää mun soitella sulle sitten kun saan vielä valmiiks ton ovipahvin härpäke osan niin senkin sua sitten päällystää
Teemu Vainikainen

Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
User avatar
teme87
Jäsen
Posts: 162
Joined: Thu Feb 10, 2005 15:52
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Mitä pakkelia käytät

Post by teme87 »

sitten pitää kysellä taas tosta mankasta. et mihin kohtaan toi jumpperi pitää laittaaa tossa ai-net kohassa. normalille vai eq/div. ja sit mihin kotaan toi x-over 3way vai f/r/sub
Teemu Vainikainen

Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
User avatar
teme87
Jäsen
Posts: 162
Joined: Thu Feb 10, 2005 15:52
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Mitä pakkelia käytät

Post by teme87 »

tietääkö kukaan tosta jumpperi hommasta mitään?
Teemu Vainikainen

Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Mitä pakkelia käytät

Post by MakeS »

Eli kolmitiesetti tapauksessa eq ja 3way.

Itse painiskelin kuluneen päivän 53:n kanssa ja täytyy näin pioneeriin tottuneena käyttäjänä sanoa että on kun siirtyisi nokiasta siemensiin..

No Mako juuri lohdutti että muutaamaan päivään oppii tuon logiikan ja pikkuhiljaa tuo alkaa itsellekin aukeamaan..

On kyllä helvetin tyylikkään näköinen soitin ja päivän säätämisen jälkeen yksi 3koppa golffi soi aika kivasti ihan perus 3tie setillä..

Siitä tuonnempana kuvien kera lisää.. ;)
Raili se on mun rattoni!
User avatar
teme87
Jäsen
Posts: 162
Joined: Thu Feb 10, 2005 15:52
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Mitä pakkelia käytät

Post by teme87 »

Juu kiitoksia vaan vastauksista
Teemu Vainikainen

Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
User avatar
Migself
Jäsen
Posts: 51
Joined: Sat Aug 27, 2005 00:36
Location: Lappari

Vs: Mitä pakkelia käytät

Post by Migself »

hyvää iltaa! olen uusi jäsen.. siis noin kuukauden ollut kohta, mutta nyt vasta tulin tännekin seikkailemaan :D itse huomenissa on kanssa pakkelin/kitin osto kun oviin tein kajaripaikat, ja pitäis jollain aineella silotella. mikä ois nafti?
Ei se onnistu ikinä yhelläkertaa..
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Mitä pakkelia käytät

Post by Webmastaah »

Aamuöitä!

Tervetuloa vaan foorumille! Heitin tuon sinun Avatar-kuvan meidän omalle palvelimelle, niin se latautuu nopeammin eikä ole kiinni kuvan näkyminen toisista palvelimista ja niiden yhteyksistä. Samoin tein Temen, Sivosen ja Jarkon kuville, kaikki löytyvät teidän käyttäjänimillä avatarlistasta... Makella onkin jo seitsemäs avatar menossa, milloinkahan sattuu se oikea kohdalle ;)

Pakkeliasiat jätän suosiolla asiantuntijoille, koska vanha totuushan on että "Minkä kuitu heittää, sen pakkeli peittää" tai jotain :P
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
teme87
Jäsen
Posts: 162
Joined: Thu Feb 10, 2005 15:52
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Mitä pakkelia käytät

Post by teme87 »

monihan on suositellut tota pakla kittiä ja kehunut myös hyväksi kitiksi. mutta minä itse käytin bodysoftin muovikittiä, helppoa oli hioda ja muutenkaan ei maksanut paljon, sanotaan että tuli sitä vähän kokeiltua sitä hiomista kun kittiä meni 2kg purkki :emb(. mutt suurin osa tostahan menee ilmaan. ja yksi vinkki minkä itse ainakin huomasin niin tavan tommonen puuviila on hyvä apu karkeiden muotojen hionnassa hyvä. ja miksi ei myös muutenkin hionnassa
Teemu Vainikainen

Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
Post Reply