...sorvin ääressä...

Äänenlaatu / asennusasiaa

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

...sorvin ääressä...

Post by Mako »

Tekasimpa illanhämyssä tollaset, työkaverin avustuksella.
Nyt voi sanoa että blokit on just sellaset kun ite haluaa. :>. Webmaster lisää kuvan kuhan kerkee.
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: ...sorvin ääressä...

Post by Webmastaah »

Image

On se nysvännyt :>
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Hemi
Noviisi
Posts: 30
Joined: Wed Apr 21, 2004 09:15
Contact:

Vs: ...sorvin ääressä...

Post by Hemi »

Tekasimpa illanhämyssä tollaset, työkaverin avustuksella.
Nyt voi sanoa että blokit on just sellaset kun ite haluaa. :>. Webmaster lisää kuvan kuhan kerkee.
Muuten tosi jees, mutta noihin ei saa sulakkeita :(
Puukorva
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: ...sorvin ääressä...

Post by MakeS »

Näyttää hyvälle!!!

Lieksan syhäyksessähän sitten koko kombinaatio ihmeteltävissä??Vai mitä Mako??? *)
Raili se on mun rattoni!
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: ...sorvin ääressä...

Post by MakeS »

Muuten tosi jees, mutta noihin ei saa sulakkeita
Noita sulakehärdellejä näkee "joskus" Fascan kisarasseissa.. :?

IMO, kun tehdään lyhyitä vetoja, en näe itsekkään kovin suurta vaaraa vaikkei siihen sulaketta johdon muuttuessa pienemmäksi survoisikaan..Toki ei pahennakkaan tilannetta!

Jotka asiaa tarkemmin ei tunne niin selvennän että Fascan sääntökirja vaatii aina sulakkeen, siinä vaiheessa kun virtakaapelin läpimittaa muutetaan.Koska, sulake suojaa kaapelia oikosulun varalta.Laiteen oma sulake taas, itse laitetta vikatilan varalta.

Toki, omassa autossakin olen toteuttanut 33m2 muunnoksen 8m2 sulakeplokilla.Maapuolen jakoon EI pidä liittää sulakkeita!!!
Raili se on mun rattoni!
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

Vs: ...sorvin ääressä...

Post by Mako »

Luulisin että saan etusen ilman subia toimimaan mutta muuten on vielä vaiheessa, konttiin on jotain tullu siis puupalikka aihioo ja diget on rakenneltu paikalleen. Keskaripalikat tein uusiksi kun ei oikein silmää tyydyttäny. Kokeilen tosiaan saada sen etusen pelaamaan. :D
On nääs noi perhevelvollisuudetkin hoidettava. Ens viikko aamu ja sitten loma joten eiköhän jotain tapahdu. ;)
User avatar
Hemi
Noviisi
Posts: 30
Joined: Wed Apr 21, 2004 09:15
Contact:

Vs: ...sorvin ääressä...

Post by Hemi »

Jotka asiaa tarkemmin ei tunne niin selvennän että Fascan sääntökirja vaatii aina sulakkeen, siinä vaiheessa kun virtakaapelin läpimittaa muutetaan.Koska, sulake suojaa kaapelia oikosulun varalta.Laiteen oma sulake taas, itse laitetta vikatilan varalta.
Ei vaadi enää. 2004 kaudelle homma järkeistyi ja yksikin sulake riittää kunhan se on mitoitettu ohuimman kaapelin mukaan. Järki voitti tuossa asiasssa.

IMO kyllä oikosulkusuojauksen tulisi olla kunnossa muissakin kuin kisa-autoissa. Toki päävirtasulake riittänee normaalisti, koska johtimen joutuessa oikosulkuun virtaa kulkee paljon. Vaarana on tällöin, että kaapeli vaurioituu. Palovaaraa pidän olemattomana, jos jokin päävirta sulake on asennettu oikeaoppisesti.
Puukorva
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: ...sorvin ääressä...

Post by MakeS »

Ei vaadi enää
No näinhän se muuten onkin, mitäs se "asennusatuomari" tuommoisista tietäisikään... :sungl
kyllä oikosulkusuojauksen tulisi olla kunnossa muissakin kuin kisa-autoissa.
Samaa mieltä, päävirtasulake lakisäätinen, lähinnä ajattelin noita vahvistinräkin läheisyydessä tehtyjä johtojen muutoksia esim ala Mako...
Raili se on mun rattoni!
User avatar
Hemi
Noviisi
Posts: 30
Joined: Wed Apr 21, 2004 09:15
Contact:

Vs: ...sorvin ääressä...

Post by Hemi »

No näinhän se muuten onkin, mitäs se "asennusatuomari" tuommoisista tietäisikään... :sungl
Tuomarit on muutenkin välillä niin yössä asennusten suhteen, että pitää itse varmaan ruveta asennustuomariksi. :)

Pitää vaan varoa, ettei vahingossakaan joudu kuuntelemaan.
Puukorva
Post Reply