Kotihifiä/teatteria

Äänenlaatu / asennusasiaa

Moderator: Moderaattorit

User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Kotihifiä/teatteria

Post by KimmoT »

Kertokaapas vinkkejä millainen laitteisto aloittelijan kannattaisi rakentaa?

Eli hakusessa olisi suht. edullinen paketti jolla onnistuu leffojen katsominen sekä musan kuuntelu. Aivan täydellistä kuuntelunautintoa en ole vielä etsimässä, voisi näin "märkäkorvana" aloitella vähän vaatimattomammalla laitteistolla.

Elikkäs kotona on DVD-pyöritin jota ajattelin myös CD-pyörittimenä käyttää. Eli tarvitsisin sitten viritinvahvistimen (että radiokin kuuluisi) ja sitten muutamia kajareita. Pitäiskö heti rakentaa 5 + basso kaiutin systeemi vai pääseekö vähemmällä alkuun? Kuitenkin olisi hyvä että leffoista bassot kuuluisivat... ideoita, neuvoja?
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

Vs: Kotihifiä/teatteria

Post by Mako »

Varsinhan tuli jännännäkönen viesti mutta toivottvasti sait selvää :>
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

Vs: Kotihifiä/teatteria

Post by Mako »

Vai jotta kotihifiä! No sehän kuulostaa mukavalta. Ei suppanen ole välttämättömyys mutta sitten tarviis olla vähänn järeempi toi etupää. Viikonloppuna olin tossa hifimessuilla ja itseäni kiinnostavaksi sarjaksi jäi Waferdale en oo varma onko nimi oikein mutta sinnepäin. 8.2 ja 8.1 etuset ja takaset sekä samaa sarjaa centteri ja subi. Vahvariksi olisin ottanu HarmanGardon Avr 3550. Tälle paketille jäi muistaakseni hintaa jotain 1000 E pintaan, ei kallis ja varmasti pääsee alkuun, mutta tämä on vaan yksi niistä lukuisista versioista. Eikun rakentamaan :D :thmbup
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Kotihifiä/teatteria

Post by Webmastaah »

Korjailin vähän tuota Makon sillisalaattia, kun oli äät ja ööt vähän miten sattuu...

Luulisin, että vika tulee siitä jos käyttää euron merkkinä sitä virallista merkkiä eikä isoa E:tä... Kävikö näin, Mako?

Harrilla taisi olla kanssa jotain samansuuntaista kun kirjoitteli Ekertin korjaussumista euroissa, muistelen.
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

Vs: Kotihifiä/teatteria

Post by Mako »

Osovvaa olla kirjoitin vielä tolla vanhalla näppiksellä, olisko vaikutusta asiaan. Koneessa ei viuksia, hyvin pelaa. Olen muuten töissä klo 12 yöhön.
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Kotihifiä/teatteria

Post by SecondWave »

No minä ainakin joskus vuonna nakki aloitin koti"hifin" rakennuksen mahdollisimman halvasta ja jos nyt viisastuneena aloittaisin niin rakentaisin laadukkaista osista pikkuhiljaa esim. kunnon etuset alkuun siitä sitten budejtin ja halujen mukaan takaset keskinen yms. Mutta ehkä minun hermoni ei kuitenkaan kestäisi pitkään odotella vaan kaikki tulisi osteltua melko tiheään. Mutta silti ostaisin nyt kerralla kunnolliset.

Mitä itse olen tässä kuunnellut ja haaveillut uusia mööbeleitä niin olen ihastunut noihin OR:n kamoihin. Muutamia malleja kuunnelleena ja hintatasoa seuranneen ihan hyviä vaihtoehtoja.

Makon paketti kuulostaisi myös aika edullisesta noita kajareita en ole kuullut, mutta saman merkin muita tuotteita keski hintaluokassa kuulleena en pitäisi huonona vaihtoehtonakaan.

eikös se ole Wharfedale ?!? jos tarkkoja ollaan :>http://www.wharfedale.co.uk/

Itsellani Infinityn ( http://www.digitalo.de/deeplink.php?PFA ... ext=IDEALO ) sarja ja tykännyt olen. Asuntooni vain ei kunnolla saa sijoiteltua ämyreitä :( Tässä uudempi versio samasta sarjasta ( http://international.infinitysystems.co ... ge=ENGLISH )

Tulihan tekstiä ja semmosta politikon selitystä että ei päätä ei häntää koko jutussa :P
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Kotihifiä/teatteria

Post by SecondWave »

Niin lisäämäni vielä että, jos enempi keskittyy sinne leffoihin niin varmaan kannattaa harkita suoraan sellasen 5.1 ämyri sarjan ostamista. Saa ainakin tasalaatuisen sarjan jonka kaikattimet on soviteltu toimimaan keskenään mukavasti yhteen. Näillä taas ei varmaankaan pääse kultakorvan tasolle musiikissa tai edes niissä leffoissa, mutta en ainakaan minä omasta mielestäni pask**n polkaissut ostaessani nykyisen sarjan.
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Kotihifiä/teatteria

Post by MakeS »

Moro!

Ihan samoilla linjoilla eli kannattaa satsata tuohon vahvistimeen noin 500e sillä saa jo ihan mukiinmenevää
äänenlaatua ja tehoa.Pioneer,Yahama,H/K we...

Kaiutin osastolla voi aloittaa vaikka hommamalla 3kpl samanlaisia kaiuttimia josta jatkaa sitten kukkaron periksi antaessa subiin ja takakanaviin..juuri tässä järjestyksessä..elokuvien katsominen ilman subia tosin on suht puiseva kokemus...

Kaiutin merkeistä hintalaatu suhteeltaan parhaimpina kokeilemistani pidän chorusta (www.hifitalo.fi)

Esim 5kpl 662 ja subiksi xls ja se on hänessä... :>

Velipojalla suht tuommoinen systeemi ja vanhapuutalo.
Ihan toimiva paketti :grins

Itsellä "pikkusen" jykevämpi laitteisto... :P

Rakennettu vuosien saatossa, eli minun mielestä vähempi kerralla ja laaduksta kuin kerralla kaikki...
Raili se on mun rattoni!
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Kotihifiä/teatteria

Post by KimmoT »

Pitänee alkaa katselemaan noilla ohjeilla :)

Eli ymmärsinkö oikein että kaikki kaiuttimet kannattaa laitaa samanlaisia (esim. Maken mainitsema 662) eikä esim. keskikaikattimeksi sellaista "lituskakirjahyllyversiota" tms.?

Onkos Makella tuolla firmassa kaupan millaisia kotivehkeitä?
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Kotihifiä/teatteria

Post by SecondWave »

nyt menee hieman :1offtopic mutta valaseppas hieman Make tuota "jykevämpää" laitteistoa? Mitä pitänee sisällään?
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Kotihifiä/teatteria

Post by MakeS »

Tuo keskikaiutin voi toki olla erimuotoinen mutta elementit pitäisi mielellään olla samat eli ääni olla suht identtinen pääkaiuttimien kanssa.Aina tähän ei tietty päästä mutta keskikaiutin on niin tärkeä lenkki ettei siinä kannata tehdä kompromissejä.

Meidän kautta saa noita Choruksen pönttöjä, vahvistimiin en
ole vielä ehtinyt paneutua mutta tuonnempana kyllä.

Jaa, minkälainen laittisto???

Dvd on Pioneerin 717 ja siitä valolla Vincentin 388 av vahvistimelle.Pääkanavissa Audio Physicin pienen miehenkorkuiset Virgo2, keskellä Choruksen koksu ja takana
compact 662.Subbari Audio pron Avantec (vai oliko Subtech ???)
Telsuna Philipsin tuore 32"

Eli ripaus raskaampaa ja vähän kevyempää..

Ovh:t jossain 7-8 te:n paikkeilla... :surpr

Dvd pitäisi päivittää ja keskikanava vaihtaa ja ja ja...

ite kyllä oo maksanut kuin murtoosan... :grins
Raili se on mun rattoni!
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Kotihifiä/teatteria

Post by SecondWave »

Maken settihan kuulostaa "messevältä"...

Nyt kun on foorumilaisilla näköjään kiinnostusta tähän kotihifiinkin, niin olisiko järkevää muuttaa foorumin rakennetta autohifi/äänentoisto osasta äänentoistoksi ja laittaa alle sitten autohifi ja kotisysteemit?

Jos kehkeytyisi asiallista keskustelua myös kotihifistä, niin saataisiin siltäkin puolelta kävijöitä sivuille. Vai sotkeeko se tiimin tavoitteta yms. kun autohifi tiimihän tässä oikeasti ollaan!

PS. Sivonen kannattaisiko korjata tuo nettiosoite tuosta allekirjoituksestasi ;)
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Kotihifiä/teatteria

Post by KimmoT »

OK. Minäpä muuttelen yleisön toivomuksesta tätä äänentoistoa. Valitettavasti tätä ei ketjua ei vaan saa siirrettyä kotihifin puolelle, pitää aloittaa uudet threadit :)
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
simop
Hallitus
Posts: 47
Joined: Thu Sep 04, 2003 20:56

Vs: Kotihifiä/teatteria

Post by simop »

Itseäni ei kotihifi jaksa niin kovasti kiinnostaa että sijoittaisin siihen moninkertaisesti kuukausipalkkani. Ja sama käytännössä: käytössä pieni kotiteatterilaitteisto.
-Finlux 32"
-JVC XV-S40 DVD
-JVC RX-5030V viritinvahvistin
-JVC HR-A637 hifi-VHS (Muumeja ja Nalle Puhia varten)
-Audio Pro kaiutinsarja 6,5" subilla (ääni yllätti!)

Ei ole toistaiseksi paineita parannella laitteistoa, auto on ykkössijalla.
Eastaudio ry:n pj
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Kotihifiä/teatteria

Post by KimmoT »

No niin, laitoin nyt tämän threadin lukkoon, jatketaan keskustelua tuolla "kotiäänentoisto"foorumilla.

Sorry!

:)
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
Post Reply