Miten asennan subin?

Äänenlaatu / asennusasiaa

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
mrbean
Jäsen
Posts: 124
Joined: Tue Sep 16, 2003 19:20
Location: Ylivieska

Miten asennan subin?

Post by mrbean »

Ongelma on tämä!

Auto on farmari, omistan koiran ja haluan konttisubin.
Varapyöräkotelo ei ole sisälläja sivuboxeihin ei mahdu. Enkä kyllä halua siihen laittaa.
Ainut vaihtoehto on selkänojaa vasten mut miten?
KU MÄ OON ISO NIIN SIT MÄ OSTAN TÄMMÖSEN
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Miten asennan subin?

Post by KimmoT »

No tuossa selkänojaa vasten asennuksessa on se huono puoli että farkun käyttö rajoittuu sitten vaan pelkkään takapaksiin, penkkien kääntäminen ei sitten onnistu ilman suuria hifin purkamis operaatioita...

Itse suosittelisin kuitenkin vielä tutkimaan niitä sivuboxeja (ehkä kaventamaan konttia) tai sitten lattia-asennusta, nostat koko kontin latttiaa vähän ylöspäin jotta subikka sinne pyöräkoteloon sopii :>

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Miten asennan subin?

Post by SecondWave »

Ottaen osa tuohon subin asennukseen niin Kimmon väite penkkien kaatamisesta pitää paikkaansa, mutta eihän se hifin purkaminen tarvitse vaikea homma olla. Itse asentaisin varmaan sivuja kaventamalla jolloin nuo penkit voisi edelleen kaataa tarvittaessa tai kerran näin asennuksen, jossa subiipöntön pohjaan tuli pienet reijät, takakontin pohjassa sellaiset kääntyvät tapit olisivatko olleet noin 3cm pitkät. Nämä tapit tyrkättiin kotelossa oleviin reikiin ja kotelo päältä päin leveällä tarranauhalla kiinni ja piuhat kiinni pikaliittimillä. Että toteutus sekin...

Tyypit säättää viestejä koko ajan ja ihmettelevät miksei teksti muutu :D
No sainpahan näköjään minäkin aikaan tuohon tyhjän viestin. Tapahtui näin: kirjoitin viestin, tälläsin menemään läheteä painikkeella, tajusin siinä olleen mokan, painoin muokkaa painiketta, muokkasin, tallensin, ja siinäpä se sitten olikin. ja pitihän tapahtuma tarkistaa ja toistin vielä tuon ;)

-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Miten asennan subin?

Post by MakeS »

No helevata jumiinhan se meni...

Kirjoitin vastuksen, lähetin sen, halusin muokata,onnistui,
lähetin sen ja kappas,kaikki hävisi, muokkasin uudelleen ja lähetin..tilanne toistui ja pistin vittupäissäni tietokonnen kiinni...
Raili se on mun rattoni!
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Miten asennan subin?

Post by MakeS »

Eli asiaan..

Pari vaihtoehtoa tulee mieleeni..

Asennat subin tavaratilaan jolloin kokeilet kumminpäin se toimii paremmin nojaa vasten vai konttiin suunnattuna.Miinus puolena tuo rajoittava tekijä tavaran kuljetuksen suhteen.Jollekkin 10" subikalle riittää n.15-20l kotelo joka oikeesti ei hirmu iso ole.Kannattaa tehdä rakennelmasta semmoinen että sen irroittaminen käy tarvittaessa.Liitos vaikka speakonilla mutta itse boxin kiinnitys auton runkoon vaikka kierretangolla jonka hitsaa pohjaan ja subikan kylkiin latat jonka läpi kierretanko pujahtaa.Nylockeilla kiinni ja irroitus tapahtuu räikällä parissa minuutissa.

Toinen vaihtoehto on tehdä apparin jalkotilaan laminoimalla
kotelo.Autoon kun autoon saanee reilun 10litraisen helpostikkin.Miinus puolena hellasärö ja apukuski istuu polvet suussa.Plussana on se että midin tarve poistuu useassa tapauksessa ja laitteisto pitäisi olla helpommin säädettävissä kun kaiuttimet ovat lähempänä toisiaan..

Vahvistimen saat vaikka hanttarin penkinalle jossa sen on suojassa ja lämpökin haihtuu oivasti..

eikun asennusintoa!!!
Raili se on mun rattoni!
User avatar
mrbean
Jäsen
Posts: 124
Joined: Tue Sep 16, 2003 19:20
Location: Ylivieska

Vs: Miten asennan subin?

Post by mrbean »

Noh pitänee sit kattoo toi sivu boxi hommeli viel uudestaan ku en rupee 20 senttiä lattiaa nostaa yhen subin takia.
Hölmö kun olen niin en ajatellut sitä et penkkejä ei sen jälkeen voi enää kaataa.
Tai siis voihan ne kaataa mut ei siitä oo kauheesti hyötyä.
Tietenkin jos tekee saman homman kun Kinnusen Pekka Mondeoon. Reikä lattiaan ja siihen taiteilla pellistä sopivankokonen laatikko et siihen saa sit subikotelon värkättyä päälle. Mut koira kuitenkin tuhoaa subin ku se on lattiassa kiinni.
Toinen kysymys vielä et miten ihmeessä suojaan subinku tulee suljettu kotelo ja haluaisin et subi näkyy kunnolla.
niin ja kuinka monta kerrosta lasikuitua pitää laittaa koteloon et siitä tulee jämäkkä?
KU MÄ OON ISO NIIN SIT MÄ OSTAN TÄMMÖSEN
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Miten asennan subin?

Post by KimmoT »

Kyllähän se suojaaminen siten, että subi näkyy "kunnolla" on suht. hankalaa. Onhan noita monenlaisia verkkoratkaisuja, harvempaa sekä tiheämpää kuviota, tai sitten suojaaminen pleksillä, tietysti pitää miettiä miten ääni tulee "ulos"...

Ei kait sitä lattiaa tarvitse 20 cm nostaa? Käytä hyväksi sitä vararengaskoteloa (jos sellainen kontista kerta löytyy) ja sovittele subbaa sen päälle, pääset sitten vähemmällä nostolla kun ei tarvitse koko elementin korkeuden verran kontin pohjaa ylös hiissata...

:D
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Miten asennan subin?

Post by SecondWave »

No helevata jumiinhan se meni...
..tilanne toistui ja pistin vittupäissäni tietokonnen kiinni...
ASENNETTA javascript:evil() jos joku ei toimi niin antaa sitten olla....
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
mrbean
Jäsen
Posts: 124
Joined: Tue Sep 16, 2003 19:20
Location: Ylivieska

Vs: Miten asennan subin?

Post by mrbean »

Kimmo lue alkuperäinen viesti uudelleen.
ei ole varapyöräkoteloa!!!
KU MÄ OON ISO NIIN SIT MÄ OSTAN TÄMMÖSEN
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Miten asennan subin?

Post by KimmoT »

Niinhän tuolla näköjään sanotaan :D Luin, että kotole on liian pieni ..lukihärö... :wallbash

No sit ei se lattian korottaminen ole kyllä ratkaisu :>

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Miten asennan subin?

Post by KimmoT »

:1offtopic

Pistä Make tuolta jäsenosion puolelta siguun uusin etusubiasennus tms. :D ..johan se marjaämpäri pois joutikin :>

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Miten asennan subin?

Post by MakeS »

Image

Tuommoinen suojaus mulla oli joskus... :!!

Korjaatko Kimmo tuon linkin kun en kuitenkaan sitä osannut laittaa...

****
AdminEdit: Noinh, elikkäs nyt sain kuvalle nettiosoitteen ja laittelin sen tuohon ylös /Kimmo

Ok! eli laitoin sen tuohon siguun..Pete varmaan käsittelee sen kohta sopivaksi..Otetaan tuo Carinan edellinen asennus näytille kun tuo RRRRRyökäle nappasi uudemman version... :bad

Eli 7mm karkaistu lasi noin 5cm subikan päällä ja etureunasta noin 5cm auki.Joku kutsuu sitä painelevyksi.
Mulla oli vielä tuon lasin päälle kansi joka oli verhoiltu eli kaljakorit pystyi kuljettamaan ongelmitta...

Mikalta vaan puuttuu tuo vararengaspotelo joten rälläkkä käteen ja kotelon tekoon auton alle... :grins
Raili se on mun rattoni!
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Miten asennan subin?

Post by MakeS »

:1offtopic


ok!

Sen tein...
Raili se on mun rattoni!
User avatar
mrbean
Jäsen
Posts: 124
Joined: Tue Sep 16, 2003 19:20
Location: Ylivieska

Vs: Miten asennan subin?

Post by mrbean »

Kyllähän se pohjan auki rälläköinti kävi mielessä ja saattaahan se olla et pelti joutuu väistämään. Onhan tuo auto jo sen verran vanha etei se haittaa mitään.
Siihen lasiin sit voi vaikka hiekkapuhaltaa masukan merkin. :glad
KU MÄ OON ISO NIIN SIT MÄ OSTAN TÄMMÖSEN
User avatar
mrbean
Jäsen
Posts: 124
Joined: Tue Sep 16, 2003 19:20
Location: Ylivieska

Vs: Miten asennan subin?

Post by mrbean »

Nyt ratkesi vihdoinkin mun ongelma. Subit tulee kontin sivuposkiin ja vahvistimet tulee Pleksin/lasin taakse lattiaan. Näillä suunnitelmilla mennään nyt ainakin siihen asti kun autoa ihan tosissaan ruetaan tuunaamaan. Keväällä käyn sit ostaa lasikuitua pari kymmentä kiloa!
KU MÄ OON ISO NIIN SIT MÄ OSTAN TÄMMÖSEN
Post Reply