kaiutin lähdöt RCA:ksi...

Äänenlaatu / asennusasiaa

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

kaiutin lähdöt RCA:ksi...

Post by SecondWave »

Mites kun uuden auton mankassa tuskin on RCA lähtöjä niin niin onko vaihtoehto niiden saamiseksi muuttaa kautinlähdöistä RCA lähdöiksi?

Miksi näin: kun auton alkup. soitin toimii erillisellä monitoiminäytöllä ja siinä on myös sellainen jumalaisen mukava käyttöinen "tikku" ohjain tuossa ratin vieressä niin ei haluaisi näistä kuitenkaan luopua.

Vai mitä luulette, kun onhan niinhin olemassa näitä johtosarjoja jolla saa sitten "tarvike" mankkoja kiinni, niin toimiikohan noilla johtosarjoilla sitten myös ne näytöt ja ohjaimet? Olen vaan kuullut että nuo johtosarjat ovat aikasta arvokkaita n. 100?/kpl.

Vai onko kunnollisen äänenlaadun saaminen miten paljon kiinni siitä ohjelmalähteestä? voihan siihen kuitenkin sitten DSP yms. hommata lisä heebeleinä...

kommentteja?
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: kaiutin lähdöt RCA:ksi...

Post by MakeS »

Jos se soitin on asiallinen laadultaan niin siihen voi laittaa perään esim. Xetecin USC:n jolla tuo linja taso hoituu mallikkaasti.Jos haluaa aikaviiveet lisäksi niin
Alto mobilehan tuon homman hoitaa joten mankan vaihto ei ole mikään välttämättömyys.

Lisätietoja tuosta USC:ta ja Altosta vaikka www.augustinimports.fi


****
AdminEdit: Korjailin tuon linkin toimivaksi /Kimmo
Raili se on mun rattoni!
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: kaiutin lähdöt RCA:ksi...

Post by SecondWave »

Uuuh kiitos make vastauksesta... Pitääkin tutustua noihin vempeleisiin...

Onko noista omakohtaisia koekmuksia?
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: kaiutin lähdöt RCA:ksi...

Post by MakeS »

Ole hyvä.

Loppuviikosta pitäisi tulla varastoon.Vaikuttavat ihan
päteviltä vempeleiltä.Jos haluat tutkia "livenä" niin voin
laittaa sulle postia kun tavaraa on paikalla.
Raili se on mun rattoni!
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: kaiutin lähdöt RCA:ksi...

Post by SecondWave »

Jeps, kunhan saan tuon autoni syyniin niin pitää sitten ottaa yhteyttä, niin voidaan varmaan katsoa ja miettiä sopiva ratkasu minun tarpeisiini....
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: kaiutin lähdöt RCA:ksi...

Post by SecondWave »

No pistän tän nyt tähn topicciin sitten lisäksi...

Eli tuossa nettiä selaillessani löysin adapterin, jolla saa alkup, näytön ja kaukoohjaimen jekkasemaan pösössä.
Tuo adapteri käy vain ja ainoastaan Sonyn vempeleisiin joten Millanen tuo sony auto tuotteissa? Ei mitään hajua...

Tuo adapteri vaan maksaa noin 100 egee, joten on aika tyyris siihen toki vielä mankka päälle.

Mutta tällä varmaan saisi paremman systeemin ko tolla USC systeemillä vai?
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: kaiutin lähdöt RCA:ksi...

Post by Webmastaah »

Makella on hyviä kokemuksi ja mulla vähän huonompia... :)

Vuonna miekka ja pipo oli mullakin Sonyn pyöritin autossa, ei soittanut kunnolla poltettuja levyjä muutaman kuukauden käytön jälkeen.

Lähetin huoltoon, viipyi sen vakion 27 päivää mitä Sonyn laitteet ovat aina huollossa, tuli takaisin, sama vika.

Lähetin uudestaa huoltoon, viipyi samat 27 päivää, oli vaihdettu lukupää, ei toistanut edelleenkään levyjä. Eivät suostuneet vaihtamaan huollossa toimivaan malliin.

Lähetin kolmannen kerran huoltoon, viipyi jne... Ilmoittivat laitteen ollessa siellä, että laite on speksiensä mukainen. Sanoin, että "Ok. Minulla on kohta kohta jäähallissa näyttely, soitan siellä pätkivällä Sonyn laitteella kappaleita ja kerron että maahantuojan mukaan tämä on täysin normaali ja toimiva Sony." Sanoin vielä joudukkeeksi, että paikalla on varmaan jokunen tuhat henkeä. Ei mennyt kovinkaan monta päivää, kun järkyttynyt maahantuoja pisti tulemaan uuden Sonyn takuuvaihtona :>

En edes aukaissut pakettia vaan möin mankan saman tien kaverille. Ostin legendaarisen yhden levyn pääteasteettoman Alpinen soittimen vuodelta xxxx (oisko ollut 80-luvun loppua 90-luvun alkua) ja heitin vuoden -98 jäähallin demon sillä. Eikä pätkinyt kerran kertaa. Harmittaa vieläkin kun möin sen pois!

Voihan ne nykyiset pelatakkin, minä en enää Sonyyn koske...
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: kaiutin lähdöt RCA:ksi...

Post by KimmoT »

Kuparisen Jannella taitaa olla Ventossa Sonyn CD:n pyöritin...

Kyllä se suht hyvin on toiminut. Sony on vaan tosi ronkeli esim. noiden "varmuuskopioitujen" levyjen soitosta. Jannella poltetut levyt soivat aluksi hyvin, nyt ilmeisesti lukupäät kuluneet ja välillä tuntuu ettei sille kelpaa edes suoraan tehtaan linjalta tuotu uusi kiekko, joten huoltokeikka tälläkin Sonyllä on edessä.

Taitaa olla tuo pätkiminen siis edelleenkin Sonyjen ongelma... *)

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: kaiutin lähdöt RCA:ksi...

Post by SecondWave »

Njoo tuon peten storyn tuosta sonysta olinkin kuullut mutta eipä vaan tullu mieleen...

Niin minäkin olen kuullut että sony on hieman ronkeli...

No pitänee alkuun kokeilla sitä konvertteria ja kattoa sitten kun myöhemmin ko onhan tuo adapteri piuha aikalailla kalliin sutjakko pelkäksi johtonipuksi
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
Petri
Jäsen
Posts: 193
Joined: Sat May 01, 2004 01:39
Location: Suomussalmi
Contact:

Vs: kaiutin lähdöt RCA:ksi...

Post by Petri »

Millainen on tilanne, mikä soitin se SecondWaven pösössä sitten soi?
Itsellä vähän sama ongelma, kun teoriassa olen jo alkanut miettimään autosoundin parannusta.
Bemarin rattisäätimistä ei raaskisi luopua ja adapteri löytyy Alpineen, mutta törkeän kallis!
Onko kokemuksia tuosta Xetecin linjamuuntimesta?
Toisaalta tiedä sitten kannattaako moinen, kun BMW:n foorumeissa ovat lyöneet pahasti maanrakoon autossani olevan BMW:n Business cd-soittimen!
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: kaiutin lähdöt RCA:ksi...

Post by SecondWave »

Tjuuh, tilannnehan on se että kväin eilen ohi mennen Sivosen luona pyörähtämässä ja katsomassa sitä muunninta ja kyllä se näytti ihan asialliselta peliltä, mutta samalla tuli yht'äkkiä flashback ja tajusin että perkeles mulla on PPI-X3 aktiivijakarissa sisääntulot myös kaiutin liitännälle. No kunhan etenee niin testailen tuota (saattaa vaan minun vauhdilla kestää eh..) eli ei siis Make päässy ainakaan vielä kaupoille heh...

Soittimenahan siellä on Grundigin joku vempele tarkkaa ei tietoa, mutta boksi ohjaus siinä pitäisi olla pösön omalle boksille. Pitää vain jostain kaivella kaaviot että näkis mistä lähtee kajarit ja virrat yms. Mutta se ohjaintikku on kyllä melkein ehoton säilyttää ;)
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
Post Reply