Etusubin rakentelua...

Äänenlaatu / asennusasiaa

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Etusubin rakentelua...

Post by SecondWave »

Tuosta etusubista... nyt kun tuo auto on vaihdettu niin pitäisi alkaa jotain pientä "säätöä" siihen miettimään ja ajattelin tuota hanskalokeron tilalle subbarin pykäämistä. Oiskos hyvää saittia tai henk. koht. kokemusta asiasta kenellä? Jos vois pääpiirteittäin vähän vinkkiä antaa!

Vaikka pitäähän sitä uudesta autosta nauttia ennen kuin sitä alkaa väsäämään.... mutta näin suunnittelu asteen vinkkejä kaipaan? Ja toki jos jolla kulla olisi hyviä ehdotuksia miten kyseiseen autoon( 307 XR hatchback 3d )kannattaisi alkaa laittelemaan niin ideoita otetaan vastaan ja linkkejä jos muiden laitoksia löytyypi...
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Etusubin rakentelua...

Post by MakeS »

Moro,

oikeestaan ensiksikin kannatta tutkia tuo tila mitä siellä on käytössä, eli bauttiarallaa minkä kokoisen kopan sinne saa aikaiseksi.Riippuen autosta noin 10-20 litran välissä.
Tämä tietenkin määrää käytettävää elemenntiä hyvin pitkälti.

Kuulemiani elementtejä jotka _toimiivat_ noinkin pienessä
kotelossa on suht vähän. Itse ainakin valistisin herkähkön elementin, nk. makkarabassot unohtaisin samoin tein.
Hyvä kasilla homma hoituu monesti paremmin kuin 10" jos
tilaa ei ole reilusti käytössä.

Tunnettu tosiasia on että ne alimmat murinat jäävät saavuttamatta mutta kyllä etusubinkin kanssa oppii elämään.

Itse kotelon tekovaihe alkaa että suojaat alumiinfoliolla tai muovilla tjms. huolellisesti kotelon pohjan.Sitten vaan mattoa ja hartsia että muoto hahmottuu..Muotti ulos autosta ja laminointia.Seinämävahvuutta kasvattaen SISÄpuolelle.
kun riittävä vahvuus on saavutettu niin kotelo autoon ja hahmottelet sopivan etulevyn auton muotojen mukaan.Laminoit
kannen kiinni koteloon niin tiivisti ETTÄ...tarvittaessa soit vahvistaa koteloa tukirimoilla ja hiekkahartsiseoksella.

Sitten pakkelin kanssa lopullinen sopivuus autoon ja KUNNOLLINEN kiinnitys runkoon.

Joitain kuvia ja tarinaa omasta projektista jäsenosiolla.
Myös ASTM:a oli Elfstömin Kimin juttu Passatin kopan valmistuksesta.
Raili se on mun rattoni!
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Etusubin rakentelua...

Post by SecondWave »

No kumpaa muuten itse sitten suosittelisitte tai tykkäätte itse kuunnella, etu vai taka subia? Toki tietysti tuo riippuu kaikesta mahdollisesta, mutta noin niinkuin yleisesti...

Etusubbilla kun saisin sen takapaksin tilan jätettyä normaaliin käyttöön, mutta kuitenkin tykkään että ne matalat murahdukset olisi myös kiva saada mukaan.
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Etusubin rakentelua...

Post by MakeS »

No joo..

Jos omassa autossa vertaan, 12"tdx:n, joka mulla ennen tuota kasia oli niin sen auktoriteettiä ja viimeisiä väristyksiä tietynlaisella musalla ei CDT:llä saa.

Mutta subin integroituminen,stereokuvan tarkkuus ja sävyt ovat paremmin esissä.

Kuuntelin Fascan finaaleissa Tommin Audi A4 ja kuopion kisoissa Rankosen Matua ja ne kuunnelleena on vaikea
puhua etusubin puolesta yhtään mitään.

3 tie setti on vaan niin paljon helpompi saada toimimaan edes jollainlailla kun 4 tie setti jossa kaiuttimia on ympäri autoa.Eli viiveet,tasot,jakotaajuudet ja jyrkkyydet
nousevat kunniaan...

Seuraavaan tsydeemiin mulle tulee takasubi..

Mutta jos halua tuon minun setin kuunnella niin soittele..

0400572601
Raili se on mun rattoni!
User avatar
Paffa
Noviisi
Posts: 15
Joined: Thu Sep 25, 2003 21:12

Vs: Etusubin rakentelua...

Post by Paffa »

GTi:n uusimmassa numerossa on 307 etusubilla omistajanaan Launosen Kai Siilinjärveltä. Häneltä saanee jotain informaatiota Pösön rakentelusta.
^_>
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Etusubin rakentelua...

Post by SecondWave »

Joo oon lukenu tuon GTI:n kyllä.

No olen tässä omassa pikku päässäni ajatellut että kaippa se sinne taakse taas tyrkätään niin jääpähän paikka mihin pistää se rekisteri ote sitten siellä hytissä :D

Mutta pitää haudutella ja alkaa tutkimaan autoa kunhan vain sen ensin saisi...

Maaliskuuhuin on pitkä aika valvoa kun ei yöllä uni silmään tule... :D
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
Post Reply