toyota corolla fx -86

Äänenlaatu / asennusasiaa

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
taavetti87
Noviisi
Posts: 1
Joined: Thu Oct 01, 2009 07:39

toyota corolla fx -86

Post by taavetti87 »

hei. tuli tuommoinen helmi ostettua humppailu autoksi.

olen ajatellut seuraavanlaista laitteistoa

pioneer avh-5900dvd
erillissarjoja on 5,25 ja 6.5 jbl power
subbareiksi ajattelin jbl p1222 x 2
vahvistin erkoille harman kardon ca470

subbarien vahvistin auki. olisiko suosituksia? kannattaisiko laittaa mieluummin vain 1kpl? mites akku(toyotan oma 48A) tartteisko uusia jonkilainen mutta en halua papentoida laturia jne. piuhojen paksuutta? konkkaa? ääni eristyksiä?

olen ajatellut laittaa nuo erillis sarjat niin että teen 7cm korokkeet oviin nuille koska en halua tehdä reikiä ovipahveihin. onko hyvä?

kertokaa vain mahdollisimman selkeästi miten kannattaisi toimia ja asentaa.
soitin on jo paikoillaan ja 6.5 sarja on "kotelossa takakontissa pikana laitettu vaan
User avatar
O.K.
Jäsen
Posts: 140
Joined: Sat Mar 04, 2006 21:51
Location: Joensuu

Post by O.K. »

Ainakun tollasia helmiä pelastetaan, ni pakko rientää sanainen arkku avaamaan...

Laitteistoon en senkummemmin osaa ottaa kantaa kun olen kehityksestä pudonnut jo aikapäiviä sitten, mutta tuohon erillissarjan asennukseen sen verran, että kannattanee hommata toiset ovipahvit joihin voi huoletta tehdä reijät. Sointi on ihan eriluokkaa kun saa elementit kunnolla kiinni ja kun ovipahvi on irti voi samalla vaimennella ovea jne.

Ja kun on toiset ovipahvit, ni saa ehjät tilalle JOS sattuu käymään niinku mulle, että lopputulos ei ollutkaan ihan sitä mitä lähdin hakemaan :roll:

Virtapuolesta sen verran, että ko. automerkki ei omilla sähköistyksillään hyvin pitkälle hifistiä jeesaa. Lisäpanostus virtapuoleen auttaa saamaan musiikkivehkeistä enemmän irti. Kunnolliset piuhoitukset, liitokset, maadoitukset ja akku sekä laturi, niin ei tarvitse kuunnella ylimääräisiä vinkunoita yms. Kokemusta niistäkin löytyy...
Ja akkuun sen verran vielä, että jos sillä on ikää tai arveluttaa kunto muuten ni se kannattaa uusia ihan ilman hifistelyäkin; talvi on nääs tulossa.

Ei muuta kun rakenteluintoa pimeisiin iltoihin.
Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
Post Reply