Miltä kuulostaa

Äänenlaatu / asennusasiaa

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
JarkkoFF
Noviisi
Posts: 10
Joined: Sun May 17, 2009 14:21

Miltä kuulostaa

Post by JarkkoFF »

User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Post by Webmastaah »

Hmmmm...

Soitin on luultavasti ihan ok, kannattaa kuitenkin satsata himpun verran enemmän rahaa, että saa aikaviivesäädöt yms. hilppeet, joista on myöhemin hyötyä. Ei tarvitse sitten heti vaihtaa soitinta.

Subipaketissa maksat turhaa kotelosta, jos voit tehdä sen itse. Muuten Pnohiiren subeista ei ole viimeaikaista kokemusta, itselläkin oli pari Pioneerin kymppiä vuonna 1994. Kovasti soi, ei niinkään laadukkaasti. Ehkees kotelokin oli himpun verran pieni sovelluksessani. Tekemällä kotelon itse ja ostamalla yhden laadukkaamman subin, saat paremman tuloksen.

Erillissarja ja vahvari kannattanee unohtaa, Toxicista en ole ikinä kuullutkaan ja McLekasta valitettavasti olen.

Konkalla ei autohifikäytössä tee mitään, käytä nekin rahat järeämpään virtajärjestelmään tai muihin asennustarvikkeisiin.

Tässäpä näin aluksi...
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Petri
Jäsen
Posts: 193
Joined: Sat May 01, 2004 01:39
Location: Suomussalmi
Contact:

Post by Petri »

:roll: :shock: :lol:
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

Post by Mako »

Webmastaah wrote:Hmmmm...

Soitin on luultavasti ihan ok, kannattaa kuitenkin satsata himpun verran enemmän rahaa, että saa aikaviivesäädöt yms. hilppeet, joista on myöhemin hyötyä. Ei tarvitse sitten heti vaihtaa soitinta.

Subipaketissa maksat turhaa kotelosta, jos voit tehdä sen itse. Muuten Pnohiiren subeista ei ole viimeaikaista kokemusta, itselläkin oli pari Pioneerin kymppiä vuonna 1994. Kovasti soi, ei niinkään laadukkaasti. Ehkees kotelokin oli himpun verran pieni sovelluksessani. Tekemällä kotelon itse ja ostamalla yhden laadukkaamman subin, saat paremman tuloksen.

Erillissarja ja vahvari kannattanee unohtaa, Toxicista en ole ikinä kuullutkaan ja McLekasta valitettavasti olen.

Konkalla ei autohifikäytössä tee mitään, käytä nekin rahat järeämpään virtajärjestelmään tai muihin asennustarvikkeisiin.

Tässäpä näin aluksi...
Yhdyn edellisiin kommentteihin 100%. Kannattaa tosiaan hiukan suunnitella jos joitakin esim konkan jättää pois ja hommaa niillä rahoilla hiukka paremman erkkasarjan tai subikan...
JarkkoFF
Noviisi
Posts: 10
Joined: Sun May 17, 2009 14:21

Post by JarkkoFF »

Mikä ois hyvä vahvistin JBL GT5-12:selle, semmoinen joka ei pala vaikka vähä soittaakin, mieluiten alle 200e
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Post by Webmastaah »

En lähde mitään merkkejä suosittelemaan, kun en ihan viime aikoina ole kilkkeitä ostellut, mutta muutama perusasia kannattanee muistaa. Eli mikään vahvistin ei tykkää alijännitteestä eikä ylimääräisestä lämmöstä. Virtajärjestelmä kuntoon ja tuuletus/jäähdytys kondikseen, niin homma on paljon paremmin plakkarissa. Vahvistin tykkää, että sitä soitetaan...

Melkein minkä tahansa vahvistimen saa poltettua 10 V:n syöttöjännitteillä soittamalla säröllä pitkään beissilevyjä, jos vahvistin ei saa jäähdytysilmaa.
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Jarkko
Jäsen
Posts: 302
Joined: Mon Jul 26, 2004 20:22
Location: Joensuu
Contact:

Re: Miltä kuulostaa

Post by Jarkko »

Suosittelen käymään tutustumassa paikallisen jälleenmyyjäsi valikoimiin ja unohtaa ainakin nuo MCHammerit ja Toxicit. Eivät varmasti ole niitä parhaita mahdollisia malleja.

Oma suositukseni olisi:
-Soitin. Perussoittimen saat 150€-200€, aikaviiveillä hieman yli 300£. Laadukkaita soittimia löytyy esim. Alpinen valikoimista.
-Erillissarjaan niin paljon rahaa, kuin budjetti antaa varaa. Mieluiten erillissarjaan 200€ ja subiin satanen, kuin toisinpäin!
-4-kanavaisen laadukkaan vahvistimen löydät esimerkiksi Focalilta hintaan 199€ (Solid 4). Tehot pitävät varmasti paikaansa ja äänenlaatu on jotain muuta kuin mchammereissa. Tervetuloa kuuntelemaan 8.7.2009 Joensuun Sinisenvirran torialueelle, kuinka Focalin demoauto soi!
-Subbari+kotelo yhdistelmään rahaa voi varata 150-200€, ja jos tekee kotelon itse, niin säästää hieman. Laadukkaita subbareita valmistaa mm. JL Audio, Helix, Ground Zero, Alpine, Focal ja DLS.
- Virtakaapeleihin ja muihin tarvikkeisiin (vaimennusaineet) kannattaa myöskin varata hieman rahaa!
Jarkko Peiponen
Varapuheenjohtaja / Eastaudio Ry

2008 SM 1 @ eXperienced 5
2009 SM 2 @ Advanced PureSound-5
2010 SM 4 @ Advanced-7
2011 SM 3 @ Advanced-7
Member of Eastaudio Competition Team
Post Reply