Give me a break - anna mulle jarrut!

Autoihin/autoiluun liittyvät kommentiti, ongelmat, kokemukset, vihjeet, yms

Moderator: Moderaattorit

User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Give me a break - anna mulle jarrut!

Post by Webmastaah »

Eilen sain Ladan pajalta, kun oli pakko laitattaa jarrut kuntoon. Alkoi olla jarrunestevuoto jo niin paha, että meni 250 Euroa vuodessa jarrunesteen muodossa maahan. Samalla laitettiin ryyppyvaijeriin rasvanippa, kun se vaijeri joskus joulukuussa jäätyi paikalleen eikä sen jälkeen enää liikkunut ollenkaan. Tänään piti siis olla ongelmaton päivä, kun ei tarvinnut lisätä 20 asteen pakkasessa jarrunestettä säiliöön eikä polkea montaa sataa kertaa kaasupoljinta bensan saamiseksi koneeseen, kun ryyppykin oli kunnossa. Niin piti olla...

Pääsin pari sataa metriä kotoa, kun Lada sammui liikennevaloihin tapansa mukaan, kuten joka aamu muutaman kerran. Koitin startata ja kuului vain "Kräääts!". Ei useammankaan kerran jälkeen suostunut sitten sattumaan startin hampaat kohdalleen. Eikun ulos autosta ja yksin työntämään rotiskoa keskeltä risteystä linja-autopysäkille! Oli muuten aika raskas työntää yksin...

Puolivälissä työntöä joku nainen tuli sitten kyselemään, että "Tarvitsetko apua". Minä siihen ilahtuneena, että "Eipä olisi kyllä haitaksi". Nainen katseli vähän aikaa ihmeissään, arveli tuon "Eipä"-sanan tarkoittavat kieltäytymistä ja lähti sitten kävelemään poispäin! Vähän aikaa oli mullakin melko hyvä ilme... Mistähän noita torvia oikein sikiää? :@

Soittelin paremman puoliskon työntämään, sitten nytkyttelemällä edestakaisin vaihde päällä sain kerran startin hampaat sattumaan kohdalleen ja niinhän lähti käyntiin. Äkkiä takaisin kotiin (_riittävän_ kovilla kierroksilla, ettei vain sammu) ja linja-autolla töihin.

Todennäköisesti meni sitten startista pendix, sen näkee sitten kun pääsen viemään pajalle...

Osta Lada, nauti kesästä!
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

Vs: Give me a break - anna mulle jarrut!

Post by Mako »

No jo on taas vastustellu oikeen urakalla, mutta eräänlainen harrastushan se toi Ladallakin ajelu on ja ennenkaikkee ELÄMÄNTAPA.
Muistelempa kerrankin kun SAIN siirtää ladan kuvan ja äänen pihasta paikkaan B niin meinasin kuolla nauruun oli se niin metka kokemus. Kaikella hyvällä muistellen. :D
User avatar
O.K.
Jäsen
Posts: 140
Joined: Sat Mar 04, 2006 21:51
Location: Joensuu

Vs: Give me a break - anna mulle jarrut!

Post by O.K. »

... mutta jarrut ja ryyppy kuitenkin nyt pelaa??



:glad
Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Give me a break - anna mulle jarrut!

Post by Webmastaah »

... mutta jarrut ja ryyppy kuitenkin nyt pelaa??
Jepu jee, sen minkä vähän ehdin kokeilla :P

Nyt on Lada taas vaihteeksi viety pajalle, piti ottaa Jani mukaan backupiksi, jos kytkin lipsahtaa jossain risteyksessä ja kaara päättää sammua ;)

Toistasataa kilometriä se pysyikin käynnissä, mutta viimeiseen piharisteykseen sitten sammui! Vähän piti siis urheilla tänäänkin.

Saattoivat muuten ohikulkijat katsoa välitankkauksen aikana, kun minun piti mennä tankkaamaan ja Jani makasi apparin paikalta mahallaan kuskin jalkatilassa painaen kaasupolkimesta kiekkoja koneeseen sammumisen pelossa. :o
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
O.K.
Jäsen
Posts: 140
Joined: Sat Mar 04, 2006 21:51
Location: Joensuu

Vs: Give me a break - anna mulle jarrut!

Post by O.K. »

Onko se sun lada kaasarimalli?? Jos on ni kannattaa tarkastaa joutokäyntisuuttimen toiminta siitä kaasarin kupeesta... Kax piuhaa pitäs mennä ja niiden pitäs olla myös kiinni niissä suuttimien päissä...
Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
User avatar
O.K.
Jäsen
Posts: 140
Joined: Sat Mar 04, 2006 21:51
Location: Joensuu

Vs: Give me a break - anna mulle jarrut!

Post by O.K. »

:emb( ja tuo suutinjuttu ei sitte oo ku vm. -91 ja uudemmissa... En muistanu sitä sun auton mallia ni menin höläyttämään tollasen, suokaatte anteeksi...
Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
User avatar
Janih
Jäsen
Posts: 82
Joined: Thu Aug 26, 2004 10:08
Contact:

Vs: Give me a break - anna mulle jarrut!

Post by Janih »

Se meni hikki. :o
Dazze
User avatar
O.K.
Jäsen
Posts: 140
Joined: Sat Mar 04, 2006 21:51
Location: Joensuu

Vs: Give me a break - anna mulle jarrut!

Post by O.K. »

Lada vai? Älä huijaa... Eikö pete meinaa sitä elvyttää enää?!? :tear
Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Give me a break - anna mulle jarrut!

Post by Webmastaah »

Niinpä taisi käydä, ettei siitä enää autoa saa :sad

Yhtä Ladaa kävi porukat jo minun puolesta katsomassa, mutta eipä taida siitäkään kauppoja tulla...

Sniff!
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

Vs: Give me a break - anna mulle jarrut!

Post by Mako »

Äärimmäisen syvä osanottoni edesmennee hyvin palvelleen kulkineen puolesta. :sad1
User avatar
O.K.
Jäsen
Posts: 140
Joined: Sat Mar 04, 2006 21:51
Location: Joensuu

Vs: Give me a break - anna mulle jarrut!

Post by O.K. »

Otan osaa minäkin... :tear Varsinkin takalasitarra jäi mieleen...
Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Give me a break - anna mulle jarrut!

Post by SecondWave »


NOOUUUUUUUUUUUUUUU..... Ladako mennyttä. En usko. Huijjaatte.
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Give me a break - anna mulle jarrut!

Post by Webmastaah »

Kyllä näin on :sad

Pitää pultata kolikkopuhelin, lämppärin ja sisätilanlämppärin johdot sekä "sterkat" pois Ladasta ja viedä paalaimeen :tear

Vai tekisköhän niinko siinä kierrätysmainoksessa, että hyppäis viime hetkellä nosturilla paalaimeen nousevan Lartsan ikkunasta sisään ja kävis sitten vasta hakemassa roippeet pois? :>

Mistäs muuten kehitit ääkköset siellä ettäänperillä, jokos sitä on kotiuduttu tänne kylmään pohojoiseen? :P
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Give me a break - anna mulle jarrut!

Post by SecondWave »

Syvä osanottoni :(

Eih kylmästä tietoakaan, lämmintä noin 38 astetta varjossa ;) ja loman loppumista en edes ajattelel vielä tai oikeastaan hiukka pakko ajatella kun paljon on vielä tekemättä/näkemättä. Paikallis dösällä Phuket towniin, kalastusreissu, yksi sukellus dyykki ainakin vielä (maailman parhaalle sukellus mestalle Similanille), yms... taian muutta tänne ;)

Ääkköset tulee kommarista (Sponsored by Elisa 15€/mb;)
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
O.K.
Jäsen
Posts: 140
Joined: Sat Mar 04, 2006 21:51
Location: Joensuu

Vs: Give me a break - anna mulle jarrut!

Post by O.K. »

Jokos on ladan korvaaja löytyny?
Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
Post Reply