Rosmon pysäyttimet

Autoihin/autoiluun liittyvät kommentiti, ongelmat, kokemukset, vihjeet, yms

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
mrbean
Jäsen
Posts: 124
Joined: Tue Sep 16, 2003 19:20
Location: Ylivieska

Rosmon pysäyttimet

Post by mrbean »

tiedän että jokaisen tiimiläisen autossa on hälytin mutta onko kukaan itse tai onko kaveri asentanut itse hälytintä.
Minä meinasin rueta kyseiseen hommaan ku budjetti ei oikein anna periksi asennuttaa muualla.
Voisiko joku antaa hyviä vinkkejä!
KU MÄ OON ISO NIIN SIT MÄ OSTAN TÄMMÖSEN
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

Vs: Rosmon pysäyttimet

Post by Mako »

Mie olen muutamia häläreitä asentanu, joten muutamien kompastuskivien jälkeen olen saanut ne ihan ite jopa pelaamaan. Eli kannattaa muistaa se että jok'ikinen liitos pitää tinata ja kutistimella suojata, kypsää :anger hommaa mutta taatusti toimii ;). Kytkimet jotka on ovissa ja lisäksi itse asennettuna kontinkanteen ja konepellin väliin niin kannattaa putsata pelti aivan kirkkaaksi, saa paremman kontaktin ja on vähemmän virhehälyjä. Kannattaa myös aina joskus tarkistaa toimivuus ja liitoksen puhtaus. Näillä eväillä pääset ainakin alkuun. Hälyytintä asennettaessa ei koskaan kannata olla säästeliäs tarvikkeiden suhteen sillä, on vähä kypsää kun keskellä kirkasta päivää pärähtää hälyt päälle jossakin keskellä kylää nm.kokemusta omaava :emb("tuo auto ei ole sit mun joka tuolla häläriä soittaa". Että näin, nyt tais tulla muuten tämän keskustelupalstan pisin juttu minun osalta, iski varsinainen runosuoni. :glad
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Rosmon pysäyttimet

Post by MakeS »

Laitoin ihan itse sekä Carinaan että bluebirdiin hälyyttimet.

Bluebirdistä piti ottaa eka viikon jälkeen häly irti kun joka päivä pari kertaa ulisi pihalla itekseen..tosin hälykin oli varsinaisen paska ja ajoin moottorikelkalla sen yli ihan varmuuden vuoksi jahka sen siitä lotvasta irti sain...

Carinaan ostin sitten vahingosta viisastuneena Defan hälyn.
Naama innoistuksesta punoittaen aloitin sitä kesäloman kunniaksi asentelemaan hymy korvissa...
No loma loppuu aikanaan, niin minullakin, kuukauden kuluessa ja aina kun kaljan juonnilta ennätin niin hälyytintä asensin..Järveläisen Ranen kanssa sitten ekalla työviikolla "viimeisteltiin" asennus...

Tilasin juuri asennusajan merkkipajalta Volvon hälyn laittoon, arvatkaapa miksi??? :o
Raili se on mun rattoni!
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

Vs: Rosmon pysäyttimet

Post by Mako »

Olisko sponssi hommalla mitään tekemistä :> ja toisaalta takuu säilyy asennuksella ja jotkut vakuutusyhtiöt vaatii että asennus on suoritettu liikkeessä ja vielä ammatti sellasessa :exclm. mikalle vielä suosittelisin että gobran hälyt on aikas hyviä ;).
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Rosmon pysäyttimet

Post by MakeS »

Ei sen kummempaa sponssia, syy juuri siinä mistä kirjoitin.

Eli hälyn asennus ei ole ihan niin yksi oikoinen juttu kun sottailla saattaa.Valtuutettu paja tietää mitä tekee ja antaa takuun työlleen.Myöskin tuo vakuutusyhtiöiltä saatava alennus VAT hyväksytyn hälyn valtuutetusta asennukseta kannattaa huomioida.

Makon mainitsema Gobra on hyvä ja emännän autossa pelannut vuoden päivät vailla moitteen sijaa.Itselle tulee tuo Defa jonka Carinasta purin, pelasi kyllä 5 vuotta kuin Buickki.
Isän edellisessä Marsussa oli niinkin eksoottinen merkki kuin Sikura ja hyvin toimi sekin.Halvemmista mainittakoon vielä mm. Alfatec joka on myös tuttavilla pelannut.Joensuun seudulla IMO parasta hälytietämystä löytyy Kerosen Jarilta joka uuden pajan on juuri avannut.Jarilta löytyy tulevaisuudessa myös kaikkea tuning kamaa, joten käykäähän tutustumassa.
Raili se on mun rattoni!
User avatar
mrbean
Jäsen
Posts: 124
Joined: Tue Sep 16, 2003 19:20
Location: Ylivieska

Vs: Rosmon pysäyttimet

Post by mrbean »

Ymmärsinkö oikein että jos itse asentaa vaikka vakuutusyhtiöitten hyväksyman hälyyttimen niin ei saa alennusta vakuutusmaksuista.
jos näin on niin voin sanoa et voi perse mitä sakkia!!!!!
KU MÄ OON ISO NIIN SIT MÄ OSTAN TÄMMÖSEN
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

Vs: Rosmon pysäyttimet

Post by Mako »

Jotkut vakuutus yhtiöt vaativat asennuksen merkkiliikkeeltä. Pohjola hyväksyi oman asennuksen kun vakuutustarkastaja tarkasti toimivuuden. Sampo eli nykyinen
if hyväksyi kun vaan sanoi että on autossa moinen verme. Nykyään taitaa olla veilä niin että "VAT" hyväksyttyjä laitteita on vaan ne vermeet jotka on akkuvarmennetulla sireenillä... vai olenko kuika hakoteillä muistelen ainakin näin asian olevan.
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Rosmon pysäyttimet

Post by MakeS »

Jep, noissa vakuutusyhtiöissä on omat kirjonsa ja kannattaa varmistaa ennen vakuutuksenottoa tai hälyn asennusta miten on.

Hälyä ostaessa kannattaa varmistua myös tuosta VAT hyväksynnästä.

Itsellä riitti ilmoitus (verdandi) hälyn olemassa olosta,
tapiola vaati taas asennustodistuksen asiasta.
Raili se on mun rattoni!
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Rosmon pysäyttimet

Post by KimmoT »

Ääh, pitkästä aikaa linjoilla :sad1 uusia hemmojakin näköjään ilmestynyt :D

Itse olen vannoutunut Cobra-hälyn käyttäjä, skodassa ja edellisessa opelixissa sellainen on... toimiva ja varma vehja...

Mika: Voitaisiin periaatteessa alkaa hieromaan kauppaa tuosta Opelin Cobra-hälystä, se pitäis vaan ruuvailla siitä irti.

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Rosmon pysäyttimet

Post by SecondWave »

Mulla on myös Starletissa toi eksoottinen Sikura häly. No ei aivan täydellinen toissa talvena aina kun pakkanen nousi yli 10 asteen häly päätti aina 00-02 aikaan soitella merkkiäänet ,) Kylläpä suututti. Asennus oli erään autopajan ei mikään erikoisasentamo. no korjautui vaihtamalla takuuseen tuo keskusyksikkö hälystä. No nyt tänä talvena sama häly on herjaillut sisätukista ja ei ota niitä päällensä vaan alkaa piippailla kun hälyt lyö päälle. Ja tämäkin vika vain kovemmalla pakkasella. No tuon korjasin itte vetäsin vaan sisästutkien piuhan paikaltaa ;)

Eli jos minä seuraavaan hälyn laitatan laitatan hyvin todennäköisesti autton merkkikohtaisen (defa) ja merkkihuoltamoa (JNS Laakkonen) tai sitten Defan/Cobran Kerosen Jarilla. Jari on kyllä tosi pätevä tyyppi....

Miun vakuutusyhtiö ei tarvinnu mitään papereita asennuksista ilmotin vaan soittamalla että tällänen on ja homma OK!
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
Post Reply