Tummennuksia...

Autoihin/autoiluun liittyvät kommentiti, ongelmat, kokemukset, vihjeet, yms

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Tummennuksia...

Post by SecondWave »

Hei tuota olettkos tummennelleet autonne ikkunoita ihan omatoimisesti vai jonkun asiansa osaavan firman kautta?

Minä olen muutamia ikkunoita "yrittänyt" ja hermot sekä kalvoa on mennyt...

Oman autonikkunat on tummentanut tämä J-Lustig, mutta viimeksi käyttäessäni kaverin autoa sillä niin sain niin huonoa palvelua että uusi kalvottaja on löydettävä...

Kuka tietäs siis osaavan tyypin?

Ja toinenkin ongelma on kun oma autohanon tummennettu juuh, mutta kun siitä se ikkuna rikottiin niin nyt pitäisi sitten yksi ikkuna uudelleen tummentaa ja kalvo toki pitäisi sattua mielellään niinko oikeen sävynen ;)

-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Tummennuksia...

Post by KimmoT »

Luulenpa, että Estaudion porukasta löytyy tummentaja :D

Tuo Kuparisen Janne on tehnyt jo useita autoja (myös minun Skodan ja edellisen Kadetin). Janne tekee hyvää jälkeä, tietysti se kalvon sävyn löytäminen onkin hankalampi juttu jos ei muista mitä merkkiä lasissa on...

Itse kokemuksena voin kertoa sen verran, että laatukalvoilla (esim. 3M) tummentaminen paljon helpompaa kun ns. halpiskalvoilla....

Tietysti tuo Jannen aikataulu on aikas kiireinen, tuntuu painavan keikkaa/opettavan soittoa aikas paljon mutta kun ei ole ns. tulipalokiire niin varmaan sopiva rako löytyy...

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Tummennuksia...

Post by SecondWave »

Jebah... siis joo toki ymmärrän laatukalvojen merkityksen asiassa ja itse yritin tuota 3M:n kalvoilla 206 takalasia (shaakelin kupera) ja vituikshan se meni ja useasti :)

Ja minun kalvona oli omassa autossa sunguard kalvot, mutta kun olen kuullut että sitä ei yksityiset saisi ollenkaan.. mutta tiedä häntä...

Mutta hyvä tietää että teamistakin joku löytyy ja eihän sillä asialla oikeastaan kiire ole kun meinasin kalvoittaa sen vasta kunhan katsastus on tehty kun tuleepi etusivuikkunaan niin eipähän tarvitse turhia pois repiä jos katsastusmies sattuu olemaan pahalla päällä...
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
Markus
Jäsen
Posts: 20
Joined: Thu Feb 26, 2004 17:08

Vs: Tummennuksia...

Post by Markus »

Tummennus on itseasiassa helppoa kun sitä pari kertaa kokeilee :anger Itse olen omat ikkunat tumentanut pariinkin otteeseen ja kavereille kans. etusivuikkunoita tummentaessa on otettava huomioon että onko autossa sävylasit.. että ei nykäistä siihen 5% kalvoa.. työ on helppo mutta en nyt viitsi eri vaiheita ruveta tähän rustaamaan tulisi aikamoinen romaani :thmbdn


Siitähän lähdetään että kun itse pullatkin leipoo niin parhaalta maistuu.
Savun hälvettyä tarkastamme kytkennän
Post Reply