Tuontiautokokemuksia

Autoihin/autoiluun liittyvät kommentiti, ongelmat, kokemukset, vihjeet, yms

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Tuontiautokokemuksia

Post by KimmoT »

Pistetäämpä pystyyn aihe jonka alla voi kertoa kokemuksia (omia/kavereiden) tuontiautoista.

Minulla kaveri kävi viikon saksassa katselamassa pakettiautoa. Sopi jo melkein varmat kaupat yhdestä autosta netin/sähköpostin välityksellä (sai hyviä kuvia ja tietoja). Mutta paikan päällä auto osoittautuikin aikas paljon huonompikuntoiseksi (= ilm. enemmän ajetuksi) kuin oli puhetta. Esimerkiksi huoltokirja oli täytetty kokonaan samalla kynällä/käsialalla, tosi uskottavaa :D

Jäi auto liikkeeseen eikä viikon etsinällä löytynyt mitään tilalle, joten takaisin piti tulla tyhjin käsin.. :sad

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Tuontiautokokemuksia

Post by MakeS »

No velipojan puolesta vastaan kun ei paljoa näistä netin hienouksista perusta.

Vellos etsi jo noin vuoden ajan sopivaa vr6:sta Suomesta mutta hintataso ennen rajojen avautumista piti hankinnan
mahdottomana.No, mielenkiinnolla seurattiin tilannetta ja
alkukesästä sitten sopiva yksilö löytyi.Alkujaankaan ei suuniteltu että kesäpojat olisivat saksaan itse autonhaku matkalla lähteneet vaan tuttu välittäjä röijää 2 rekkatraileria autoja kerran kuussa ja hänen tuomistojaan sitten silmäiltiin...Noin kymmenes hänen tuomansa vokkelo sitten otettiin lähempään syyniin kun se ulkopuolelta ja konetilasta lupaavaksi havaittiin ja kaveri laitatti vaihdeaskin kuntoon kun vitonen temputti.Kaupat syntyivät.Hintataso kyseisille autoille verottomana ja verollisena oli tiedossa ja päätettiin se sittenkin ottaa avaimet käteen periaattella.Sittenkin markkinaarvoon verrattuna hinta oli muutaman tuhat euroisen halvempi.

Ok, rahaahan tuohon on mennyt jo melkoinen tukku, eikä loppua näy, mutta vain auton ehostamiseen, varsinaisia vikoja havaittiin iskareiden kunto kun autoon laitettiin matalaprofiili renkaat alle eli alusta menee täysin uusiksi myös jousien osalta,olisi mennyt kyllä muutenkin, ja takapönttö on finaalissa, tosin putkisto oli myöskin jo alkuperäisissä suunnitelmissa vaihtaa järeempään..

Mutta puolen vuoden käyttökokemusten jälkeen sanoisin etää auto oli erinominen ostos ja saatujen kokemusten perusteella uskallan itsekkin suunnitella seuraavan autoni hommaamista saksan markkinoilta. *)
Raili se on mun rattoni!
User avatar
mrbean
Jäsen
Posts: 124
Joined: Tue Sep 16, 2003 19:20
Location: Ylivieska

Vs: Tuontiautokokemuksia

Post by mrbean »

*)Tässä olen kovasti mietiskellyt että hankinko seuraavan autoni Saksasn maalta. Sieltä löytyy kuitenkin vähän enemmän valikoimaa kuin täältä Suomesta. Onhan siinä aina omat riskinsä mut sama on kun ostaa suomessa yksityiseltä auton ei siinäkään ole minkäänlaista kuluttajan suojaa. Onhan niitä välittäjiä paljon jotka niitä rahtaa suomeen. :dance En kyllä tiedä mihin firmaan kannattaa luottaa. Itse en lähde kyllä hakemaan autoa sieltä koska sille tulee hintaa. Silloin on jo sama ostaa suomesta. Oon sen verran kuitenkin kattonu tuota hinta tasoa et itse tuotuna auto tulee kalliimmaksi tai jos ottaa sen lomareissuna niin silloin tulee loma ja auto samalla iskulla. Mut tuskin siitä lomasta tulee mitään kun pitää juosta autojen perässä. Kun pitäs kuitenki saada vähän ajettu auto mut kyl niitä löytyy joskus suomestaki. Mut se ruosteettomuus mua kiehtoo. Ne ei oo nii hemmetin ruosteisia kuin täällä meillä pohjolassa. Oon kuullu huonoja ja hyviä kokemuksia auton tuonnista mut enimmäkseen hyviä.
KU MÄ OON ISO NIIN SIT MÄ OSTAN TÄMMÖSEN
Post Reply