Scandinavian Cup 8.8.04. Barkarby

VUORISEN KARIN MATKAPÄIVÄKIRJA:

6.8.04. Pe: Lähdin ajamaan PE-LA välisenä yönä klo:00.30 Nilsiästä Kuopioon hakeakseni kyytiin Heidin matkalle mukaan Tukholman Scandinavian Cup-kilpailuihin. Kilpailun järjestäjänä toimi paikallinen Sasca. Tarkoituksenani oli kokeilla kilpailemista Suomen rajojen ulkopuolella. Halusin nähdä kuinka hyvin tulisin menestymään siellä suunnalla. Matkan aikana mennessäni Turkuun, josta laivan tulisi lähteä Ruotsiin, huomasin olevani hiukan väsynyt. Oli kai tullut nukuttua yö hieman huonosti ennen reissuun lähtöä.

7.8.04. La: Pysähdyin aamulla kahville piristääkseni itseäni Tampereen huoltoasemalla. Siitä jatkoimme matkaa kohti Turkua. Turussa tapasin myös muut kilpailuun lähtijät eli: Mikan & Sallan, Pasin & Pirkon, ja Mikon & Fian. Siitä klo. 8.00 aikoihin ajoimme laivaan. Piakkoin  oli päästy laivan hyttiin käväisemään. Kari kävi Tax Freestä noutamassa murre-lavan joka juotiin hyvillä mielin parempiin suihin. Matkaväsymyksen takia lepäilimme muutaman tunnin. Ennen maihin nousua käväistiin laivan yläkannella ihailemassa hulppeita maisemia. Laivasta lähtö pois oli siinä ilta seitsemän aikoihin. Maihin noustua Tukholmassa ajelimme hotellille Scandic Brommaan. Ajatuksena oli vielä käydä kilpailupaikalla tutustumassa etukäteen siihen ennen varsinaista kilpailua, joten niin tehtiin. Yllätyksekseni huomasin Sasca:n porukan ottavan meidät erittäin hyvin vastaan. He tarjosivat illalla pientä purtavaa ja nestemäistä oman valinnan mukaan. Ilta meni rattoisasti porukoitten kanssa turinoidessa ja seurueen naiset saivat jopa ilmaisliput huomiseen tapahtumaan, josta kuuluu suuri kiitos Sasca:n henkilöstölle. Ilta piti lopettaa noin puolen yön maissa ja suuntasimme hotellille suunnittelemaan huomista koitosta.

8.8.04. Sunnuntai-aamuna hyvissä ajoin herätys. Aamupalan kautta hotellin netin ääreen, josta tarkastelimme kuluneen viikonlopun Fascan kilpailun tuloksia (7.8.04). Masut täynnä suuntasimme kohti kilpailupaikkaa, joka sijaitsee noin puolen tunnin ajomatkan päässä Tukholmasta Barkarby:ssä. Aamulla hoidettiin pakolliset muodollisuudet eli kilpailukaavakkeiden täyttö ja maksu joka oli omalla kohdallani amatööri-luokassa 200 kruunua, pro-luokassa 600 kruunua. Auton kisapaikalle ajettuani aukaisin takakontin ja ovet. Sen jälkeen jäin odottelemaan tuomareita. Pari tuntia odoteltuani saapui paikalle kuuntelutuomari ? Kyllä luokassani oli vain yksi kuuntelutuomari. Hän hoiti kuuntelun alta pois ja autostani ei löytynyt oikein mitään sanottavaa, lukuunottamatta sub-taajuuden alinta oktaavia joka puuttui.(se oli tiedossa Suomessa kilpaillessani jo). Päivä kului auringossa istuskellessani(+30C) Puolen päivän jälkeen alkoi virrata paikalle moottoripyöriä, todella upeita ja hyvin rakennettuja jenkki-autoja, styling-autoja. Ainoastaan messu-tytsyt loistivat poissaolollaan (paha, paha).

Päivän aikana oli kilpailun lisäksi tapahtumassa  mm. bomber-pyörien taidokasta näytösajoa ja kikkailua jota oli mukava seurata. Myöhemmin iltapäivällä kävi asennustuomari joka yllättäin  ymmärsi/ halusi puhua suomea ja dokumentaatio oli tehty englanniksi…

Asennuspuolellakaan ei ollut mitään ihmeellistä joten jäin odottelemaan tuloksia. Neljän jälkeen jaettiin kilpailuarvostelu-kaavakkeet takaisin joista oli laskettu pisteet valmiiksi, mutta sijoituksista ei ollut vielä tässä vaiheessa tietoa. Noin klo:17.00 alkoi palkintojen jako. Kilpailutuomaristo kutsui kerrallaan luokkansa kolme parasta tuomariston palkittaviksi pytyllä. Aloitettiin Rookien 15000 kruunua luokasta päätyen pro-luokkiin. Kun luokkani palkintojen jako tuli, olin yllättynyt kun nimeni huudettiin kolmen palkittavan joukkoon, Kolmas sija meni Ruotsiin ja sen jälkeen rupesin miettimään…? Kun toinen sija oli jaossa huudettiin nimeni, olin voittajan kanssa tasapisteissä, mutta koska pisteet olivat tasan, ruvettiin hakemaan ratkaisua kuuntelupisteistä, jossa olin kakkonen. Näin jälleen kerran voitto meni muualle , tällä kertaa Saksaan. (Tuumin mielessäni painokelvotonta tekstiä). Kävin kilpailun jälkeen katsomassa voittaja-autoa. Laitteistokokoonpano oli seuraavanlainen: diskantit kojelaudalla suunnattuna kohti kuuntelijaa, keskiäänet oven alalaidassa 6,5”, subit 2 kpl 8” jotka ovat sijoitettu takapenkin sivustoihin. Pitää näköjään miettiä tulevaa laitteistoa tuohon suuntaan, kerran tuollaisellakin pärjää…?

Seuraavana oli vuorossa yhteiskuva kaikista pokaalin saaneista, kilpailun järjestäjien kiittäminen hyvästä tapahtumasta, suomalaisten kilpailijoiden yhteiskuva.

Seuraavassa suomalaisten kilpailutuloksia:

Mika Lirkki   Amatör Sound Only    asennus: 50 p.   kuuntelu: 252 p.   yht: 302p.

sijoitus: 3.

Kari Vuorinen  Amatör Unlimited   asennus: 164p.  kuuntelu: 247p.  yht:  411p.

sijoitus: 2.

Mikko Ylönen  Pro Sound Only   asennus:  145p.  kuuntelu:  272p.  yht:  417p.

sijoitus: 1.

Pasi Leiviskä  Amatör Sound Only  asennus:  45p. kuuntelu: 215p.  yht: 260p.

sijoitus: ei tiedossa kirjoitus hetkellä.

Suuntasimme kilpailujen jälkeen Scandic Bromma hotellille lepäilemään vähäksi aikaa.

Kävimme illalla syömässä ja nautimme vähän virvokkeita.

Ma 9.8.04 aamulla oli aikainen herätys ja viideltä aamupala. Noin 05:30 lähdimme ajelemaan satama terminaaliin josta laivamme lähti seitsemän aikoihin kohti Turkua. Siellä kiitin kavereita matkaseurasta. Mahdollisesti näemme seuraavan kerran Turussa Émma Finland:in finaaleissa…

Lopuksi haluaisin sanoa kiitokset: Marcus Salliselle, kilpailuseurueelle ja Emma Sweden:lle

Ensi vuonnako uusiksi…?

Teksti: Heidi

Kuvat: Mika & Kari

LISÄÄ KUVIA TULOSSA LÄHIAIKOINA!

Takaisin

Tämä versio on nopeille yhteyksille. Klikkaa kuvia suuremmiksi!